شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || تازهترین رتبهبندی شرکتهای روابط عمومی فناوری در سال ۲۰۲۵ نشان میدهد که این شرکتها بهطور متوسط ۱.۶۱ درصد رشد در کارمزدهای خالص خود داشتهاند.
به گزارش شارا به نقل از اُدویرز، این گزارش که در تاریخ ۲۹ آوریل ۲۰۲۵ منتشر شده، حاکی از تثبیت جایگاه برندهای شناختهشدهای مانند ادلمن (Edelman)، هاتوایر (Hotwire) و فین پارتنرز (Finn Partners) در صدر فهرست است.
تنها ورود جدید به جمع ده شرکت برتر، آژانس تیم لوئیس (Team Lewis) بود که با عملکرد درخشان به رتبه چهارم صعود کرد، در حالیکه گروه زنو (Zeno Group) با یک پله سقوط، از رتبه هشتم به یازدهم رسید.
آژانس هافمن (Hoffman Agency) با تمرکز استراتژیک بر فناوری و گسترش خدمات در حوزههایی مانند برندسازی کارکنان و جذب استعداد، موفق به افزایش ۱۷ درصدی درآمد داخلی آمریکا شد. مشتریان بزرگی مانند نوکیا بل لبز (Nokia Bell Labs)، CGI و Adobe در سال گذشته به جمع مشتریان این آژانس پیوستند.
آژانس PAN نیز با تأکید بر نوآوری انسانی و ترکیب ابزارهای هوش مصنوعی با خلاقیت، درآمد خود را به ۲۴.۸ میلیون دلار رسانده است. این آژانس با گسترش همکاری با دانشگاههای تاریخی سیاهپوستان آمریکا (HBCUs) و خرید BLASTmedia، دامنه فعالیت خود در بازار فناوری را توسعه داد.
هاتوایر با حفظ جایگاه دوم، سال ۲۰۲۴ را سالی پرشتاب دانست و با راهاندازی آزمایشگاه هوش مصنوعی خود و توسعه سیستمهای تحلیلی، بر ظرفیتهای مشاورهای خود افزود. در همین حال، باسپار (Bospar) نیز با تمرکز بر مزایای کار از راه دور و تولید محتوای چندرسانهای، جایگاه خود را از رتبه ۱۸ به ۱۶ ارتقا داد.
به گفته کارشناسان، رشد فناوری، گسترش بازارهای مبتنی بر داده، و اهمیت فزاینده هوش مصنوعی باعث شده است که حتی شرکتهای غیرفناوری نیز برای روایت داستانهای تکنولوژیک خود، به روابط عمومی فناوری وابسته شوند.
انتهای پیام/
نظر بدهید