شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || ارزش بازار ابزارهای روابط عمومی در سال 2023 معادل 12.4 میلیارد دلار بوده و پیشبینی میشود که این میزان تا سال 2034 با نرخ رشد مرکب سالانه 10.1 درصد، به 34.9 میلیارد دلار برسد.
به گزارش شارا به نقل از آلاید مارکت ریسرچ، این گزارش رشد بازار را ناشی از عواملی چون پیشرفت مداوم در پلتفرمهای جمعآوری دادهها در سازمانهای بزرگ و کوچک، افزایش استفاده از پلتفرمهای متعدد برای دسترسی به مصرفکنندگان فعلی و بالقوه، و افزایش محبوبیت تبلیغات رسانههای اجتماعی و بازاریابی دیجیتال برای نظارت و ردیابی علایق مصرفکنندگان میداند.
بر اساس نوع راهحل، بخش ابزارهای انتشار با در اختیار داشتن بیش از نیمی از درآمد بازار ابزارهای روابط عمومی در سال 2023، بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است. انتظار میرود که این بخش به دلیل افزایش تقاضا برای ابزارهایی که تولید محتوای چندرسانهای، از جمله گرافیک، ویدئو و عناصر تعاملی را تسهیل میکنند، برتری خود را در طول دوره پیشبینیشده حفظ کند.
“نوع راهحل” (Solution Type) به نوع یا شکل خاصی از راهحلهایی که برای حل یک مشکل یا رفع یک نیاز طراحی و ارائه میشود، اشاره دارد. این اصطلاح معمولاً در زمینههای تجاری، فناوری و مدیریت پروژه به کار میرود و به انواع مختلف ابزارها، محصولات یا خدماتی که برای رفع چالشها یا دستیابی به اهداف خاص استفاده میشوند، اشاره دارد. برای نمونه: در یک کسبوکار، نوع راهحل ممکن است شامل نرمافزار، سختافزار، یا سرویسهای مشاورهای باشد که برای حل مشکلات خاصی مانند بهینهسازی فرآیندها، افزایش بهرهوری، یا بهبود ارتباطات درونسازمانی طراحی شدهاند.
در این گزارش، “نوع راهحل” به بخشهای مختلفی از ابزارهای روابط عمومی اشاره دارد، مانند “ابزارهای انتشار” یا “ابزارهای رسانههای آنلاین”، که هر کدام برای اهداف خاصی در روابط عمومی طراحی شدهاند.
بر اساس نحوه استقرار، بخش میزبانیشده به دلیل تقاضای فزاینده برای راهحلهای مقرونبهصرفه و مقیاسپذیر، بالاترین نرخ رشد مرکب سالانه یعنی 12.0 درصد را از سال 2024 تا 2032 به دست خواهد آورد. مدلهای میزبانیشده معمولاً به سرمایهگذاری اولیه کمتری نیاز دارند و ساختارهای قیمتگذاری انعطافپذیری را ارائه میدهند که آنها را برای سازمانها در هر اندازه، از جمله استارتآپها و کسبوکارهای کوچک، در دسترس قرار میدهد.
مدلهای میزبانیشده (Hosted Models) به مدلهایی اطلاق میشود که در آن نرمافزار یا سیستم در سرورهای یک شرکت خارجی یا سرویسدهنده میزبانی شده و توسط آنها مدیریت میشود. به عبارت دیگر، در این مدلها، کاربران یا سازمانها نیازی به راهاندازی و نگهداری سرورهای فیزیکی یا زیرساختهای سختافزاری خود ندارند و خدمات مورد نظرشان را از طریق اینترنت و به صورت آنلاین از سرویسدهنده دریافت میکنند. به طور خلاصه، در مدل میزبانیشده، مسئولیت نگهداری، بهروزرسانی، و پشتیبانی از نرمافزار بر عهده ارائهدهنده خدمات است و کاربران تنها از سرویس استفاده میکنند.
بر اساس عمودی صنعت، بخش خردهفروشی و کالاهای مصرفی با در اختیار داشتن دو پنجم از درآمد بازار ابزارهای روابط عمومی جهانی در سال 2023، بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است. انتظار میرود که این بخش در طول دوره پیشبینیشده به دلیل تمرکز روزافزون بر استراتژیهای روابط عمومی مبتنی بر داده، برتری خود را حفظ کند.
“عمودی صنعت” (Industry Vertical) به بخش یا حوزه خاصی از یک صنعت اشاره دارد که ویژگیها، نیازها، و چالشهای منحصر به فرد خود را دارد. این اصطلاح معمولاً برای توصیف تقسیمبندیهای خاص در صنایع بزرگ استفاده میشود. به عبارت دیگر، هر عمودی صنعت شامل مجموعهای از شرکتها، محصولات، یا خدمات است که به یک دسته خاص از بازار یا فعالیتها تعلق دارند. برای نمونه: عمودی صنعت فناوری اطلاعات شامل شرکتهای نرمافزاری، سختافزاری، و خدمات فناوری اطلاعات میشود. در زمینه گزارشهای بازار، عمودی صنعت معمولاً به بخشهایی از بازار اشاره دارد که تحت تاثیر عوامل خاص خود قرار دارند و میتوانند محصولات و خدمات متفاوتی را ارائه دهند.
منطقه آسیا-اقیانوسیه از نظر درآمد در سال 2023 بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داد و انتظار میرود در طول دوره پیشبینیشده از نظر درآمد به رشد خود ادامه دهد. این رشد به دلیل افزایش استفاده از پلتفرمهای رسانههای دیجیتال و اجتماعی برای ارتباط و تعامل است.
انتهای پیام/
نظر بدهید