شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| ما اغلب میشنویم که میگویند هوش مصنوعی وارد تمام ابعاد زندگی انسان شده است. این موضوع تا حدود زیادی کاملاً درست است. با این اوصاف، در بسیاری از مشاغل، این فناوری کار را برای کارمندان و کارفرمایان سادهتر و کارآمدتر میکند. یکی از این مشاغل حرفهای، روابطعمومی است.
حرفه روابطعمومی شامل ایجاد، حفظ و مدیریت شهرت برندهاست. مراحل زیادی در مدیریت شهرت هر برند وجود دارد و به تحقیقات، اطلاعات مشتری و سایر عوامل بستگی دارد. کارکنان روابطعمومی در ارتباطات مهم نیز نقش حیاتی دارند. امروزه ارتباط کارآمد و مستقیم ضروری است زیرا تقاضای حفظ روابط شخصی بین مشتریان و برندها وجود دارد. وقتی اهمیت روابطعمومی در دنیای مدرن درک کنید، میفهمید که تأثیر، اقناع، اعتقاد، توجه برای یک برند بسیار مهم است و این امر از طریق تمرینات روزانه و کمپینها انجام میشود.
هوش مصنوعی به زبان ساده توانایی برنامهها یا ماشینهای رایانهای برای تفکر و یادگیری است. هوش مصنوعی قدرت و پتانسیل لازم را دارد تا نحوه برخورد ما با روابطعمومی و بازاریابی را متحول کند. هوش مصنوعی میتواند ساختار روابطعمومی را با کیفیت دیدن، نوشتن، جابجایی، خواندن یا تجزیه و تحلیل دادهها تغییر دهد. هوش مصنوعی به کمک ماشینهای خودکار به برندها توانایی افزایش درآمد و کاهش هزینهها را میدهد.
هوش مصنوعی احتمالاً به ابزاری قدرتمند تبدیل خواهد شد. مکنزی که مشاور معتبر کسبوکار و موسسات موفق تأثیرگذار است پیشبینی میکند هوش مصنوعی فقط در بازاریابی و فروش باعث افزایش 6/2 تریلیون ارزش تجاری میشود. نویسنده توصیه میکند نه فقط با انجام تحقیقات، بلکه با تعاملات گسترده به جای تبدیل شدن به ترسی در اذهان عمومی، از مزایای آن بهرهمند شوند. در مرحله بعدی، نویسنده یک برنامه تحقیقاتی را پیشنهاد میکند که به اهمیت هوش مصنوعی و تقویت روابطعمومی قوی میپردازد. سرانجام، نویسنده پیشنهاد میکند که هوش مصنوعی جایگزین انسان نخواهد شد بلکه به ابزاری قدرتمند برای تقویت قدرت انسان تبدیل میشود.
دادهها به پیگیری عملکرد جوامع بومی و دولتهای امروزی و انجمنهای غیردولتی کمک کردهاند. سوابق معتبر میتواند اطلاعات زیادی را نشان دهد و اهمیت ارزیابی اجتماعی را برای عملکرد روابطعمومی تبیین کند.
در راستای آینده رسانهها، هوش مصنوعی هویت و واقعیت ایجاد میکند. این واقعیت در اصل واقعیتی است که قرار است به دلیل ظهور و پیدایش هوش مصنوعی تغییر کند و بر دانش افراد تاکید دارد. در محیط کار باید متخصصانی مشغول بهکار شوند که بتوانند همه این ویژگیها را داشته باشند و به جای روابطعمومی بر روابط انسان و ماشین تاکید میشود.
واقعیت افزوده بهطور گستردهای مورد توجه قرار میگیرد و مقالات تحقیقاتی از نحوه استفاده برندها اطلاعات خوبی ارائه میدهند. این کار به شناسایی روشهای مختلف و تجزیه و تحلیل آن کمک میکند. مداخلات دیجیتالی زیادی وجود دارد که ترکیب روابطعمومی و هوش مصنوعی را در آینده درنظر میگیرند تا به عنوان استراتژی در راستای معرفی برند شناخته شود.
هوش مصنوعی در بازار ربات برای برنامههای کاربردی مدیریت سهام با سرعت بالاتری رشد خواهد کرد. شرکتهای کسبوکار الکترونیکی غول پیکر، مانند آمازون، والمارت و علی بابا به رشد بالای هوش مصنوعی در بازار ربات برای برنامههای کاربردی مدیریت سهام کمک میکنند. روشهای یادگیری ماشین بهویژه در صنعت رباتیک بسیار ضروری است زیرا مجموعه دادهها بسیار متنوع هستند و به سرعت تغییر میکنند. همچنین، یادگیری ماشینی برای شناسایی صدا، جستجوی صدا، موتورهای جستجو، تجزیه و تحلیل احساسات، تشخیص تصویر و تشخیص حرکت در رباتهای هوشمند مورد نیاز است. این دلیل و یک عامل کلیدی در رشد هوش مصنوعی در بازار رباتها برای یادگیری ماشین است.
همیشه این ترس بوده که هوش مصنوعی جای انسان را بگیرد. روابطعمومی به یکی از ضروری ترین قدرت های تجدید ساختار در دنیای شرکت ها تبدیل شده است و دیجیتالی سازی فضای بیشتری را برای توسعه روابطعمومی فراهم میکند و دستگاه های بیشتری برای تأثیرگذاری دارند. ما در حال حاضر از این موضوع آگاه هستیم که نه تنها دنیای شرکت ها بلکه به طور کلی جهان تحت تأثیر کمپین های متخصصان روابطعمومی قرار دارند.
تمرکز بر اهمیت این امر مهم است که چنین سازنده قدرتمندی در روابط شرکتی مجبور است تمرکز و یادآوری روند در حال تغییر در فناوری را به یاد داشته باشد و زمینههای مختلف مانند واقعیت افزوده می تواند ابزاری قدرتمند برای روابطعمومی باشد و روشهای جدیدی برای حفظ آن را فراهم میکند.
هوش مصنوعی هوشی است که توسط ماشینهایی نشان داده میشود که قادر به انجام کارهایی هستند که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارند.
از نظر روابطعمومی، این فناوری تواناییهای زیر را دارد:
• توزیع اخبار و اطلاعیههای مطبوعاتی
• ایجاد لیستهای رسانهای
• تبدیل صدا و تصویر به متن
• پیشبینی روند پیش روی رسانه
آیا متخصصان روابطعمومی باید از پیدایش هوش مصنوعی بترسند؟ اصلا. همانطور که در انجمن روابطعمومی و ارتباطات بیان شده، “قدرت پیشبینی و پاسخگویی، ما را از ماشینها جدا میکند. اینها مهارتهایی هستند که آینده روابطعمومی را تضمین میکنند و از اتوماسیون کامل جلوگیری میکنند. این صنعت در تلاش است تا همه این موارد را در عمل بگنجاند و این یک گام قدرتمند برای ایجاد روابط و الگوهای جدید ارتباطی از طریق این نوآوریهای جدید خواهد بود.
با گذشت زمان، متخصصان روابطعمومی بهتر هوش مصنوعی را درک میکنند. در هوش مصنوعی، عمیقا بر حمایت از مشتری تاکید میشود. اما آنچه باید بهخاطر داشته باشیم این است که روابطعمومی همیشه بین مشتری و برند قرار میگیرد که توسط مردم اجرا میشود، سرانجام متخصصان روابطعمومی به دلیل مزایای هوش مصنوعی باید آن را بهکار گیرند.
شما به عنوان متخصص روابطعمومی نباید از هوش مصنوعی بترسید و باید بر آن مسلط شوید. بدین ترتیب که شمارش و دستهبندی اطلاعات را به ماشینها بسپارید. از این دستاوردها بهره لازم را ببرید و به آینده این فناوری امیدوار باشید.
مرجع انگلیسی: https://youthincmag.com
مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید