رسانه اجتماعی؛ جزء لاینفک روابط‌عمومی

امروزه رسانه اجتماعی به همراه گفتگو و اجتماع به اصطلاحات رایجی در روابط‌عمومی تبدیل شده است، مفاهیم قدرتمندی که سزاوار توجه سطح مدیریت است. مخاطبان و رسانه‌ها هر دو برای پیگیری اطلاعات مورد علاقه خود هر روز بیش از دیروز از رسانه اجتماعی بهره می‌گیرند.


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) روابط‌عمومی در تمام زوایای شرکت‌ها،‌ سازمان‌ها،‌ دولت،‌ آموزش‌‌،‌ تفریح‌، ورزش و مسافرت رسوخ کرده است.

 

 در حال حاضر در تحقیق،‌ اقدام،‌ ارتباطات و ارزیابی دخالت دارد. روابط‌عمومی مترادف‌های بسیاری از جمله ارتباطات،‌ امور همگانی،‌ روابط،‌ امور همگانی و … دارد. روابط‌عمومی حوزه‌های مختلفی مانند خبرنگاری،‌ تبلیغات و بازاریابی را در خود گردآورده و استراتژی آن در بر گرفتن طیف وسیع‌تری از ارتباطات است.


به ویژه ایران در سالهای اخیر شاهد رشد و تغییر بسیار بوده است. رسانه های اجتماعی در طول سالها به جزء لاینفک روابط‌عمومی تبدیل شده و اکنون با نام “روابط عمومی یکپارچه” شناخته می‌شود. روابط عمومی یکپارچه به معنای هماهنگی تمام فعالیت‌های ترویجی– تبلیغات رسانه‌ای،‌ پست مستقیم، فروش شخصی،‌ تبلیغات فروش و روابط‌عمومی– به منظور تولید یک پیام شفاف،‌ یکپارچه، منسجم، جذاب و متمرکز بر مخاطب درباره سازمان‌ها و خدمات آن‌هاست.

 

بنابراین هدف از طراحی روابط عمومی یکپارچه این است که تمام جنبه‌های ارتباطات روابط عمومی به جای آن که هر یک به طور جداگانه فعالیت کنند، به عنوان یک نیروی واحد عمل نمایند.


یک استراتژی کل‌نگر که تمام فعالیت‌های ارتباطی روابط‌عمومی، تبلیغات، روابط رسانه‌ای، ارتباطات تعاملی یا داخلی‌ را یکپارچه می‌سازد تا باارزش‌ترین دارایی سازمان را که همان خوشنامی و شهرت باشد مدیریت نماید.


امروزه رسانه اجتماعی به همراه گفتگو و اجتماع به اصطلاحات رایجی در روابط‌عمومی تبدیل شده است، مفاهیم قدرتمندی که سزاوار توجه سطح مدیریت است. مخاطبان و رسانه‌ها هر دو برای پیگیری اطلاعات مورد علاقه خود هر روز بیش از دیروز از رسانه اجتماعی بهره می‌گیرند.

 

وبلاگ، موتورهای جستجوی خبری، اخبار اجتماعی،‌ نشانه‌گذاری اجتماعی، پادکست و ویدئو همگی جلوه‌ای از رسانه اجتماعی هستند. آنچه تمام این موارد را به هم متصل می‌کند آر.اس.اس است که به مردم امکان می‌دهد تا مشترک مطالب از کانال‌ها یا فرمت‌های دلخواه خود شوند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)