رسانه‌ها و روابط عمومی‌های کرمان در پیگیری مطالبات ملی اجماع کنند

دبیر شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان کرمان می‌گوید رسانه ها و روابط‌عمومی های استان در زمینه پیگیری مطالبات ملی این استان ضعیف هستند و انسجام و اجماع آنها در مطالبات کلان وجود ندارد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)|| دبیر شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان کرمان می‌گوید رسانه ها و روابط‌عمومی های استان در زمینه پیگیری مطالبات ملی این استان ضعیف هستند و انسجام و اجماع آنها در مطالبات کلان وجود ندارد.

به گزارش شارا به نقل از ایرنا، عباس تقی زاده روز سه شنبه در جریان دیدار اعضای شورای هماهنگی روابط‌عمومی ها و نیز انجمن روابط‌عمومی های کرمان از خبرگزاری ایرنا در کرمان افزود: هرجا نیاز است جریان سازی برای حل مشکل یا مطالبه ای ملی صورت گیرد، رسانه ها و روابط‌عمومی ها باید از ابتدای سیاستگذاری محتوا تا انتشار و عرضه با همدیگر هماهنگ باشند، اجماع کنند و در تعامل و هم افزایی یکدیگر برای حل مساله برنامه ریزی داشته باشند.

وی اظهار داشت: با همین رویکرد نیاز است اتاق فکرهای مشترک بین رسانه ها و روابط‌عمومی ها نیز تشکیل شود و خروجی های عملیاتی داشته باشد.

تقی زاده بیان کرد: به طور مثال هفت اثر ثبت جهانی در استان کرمان وجود دارد اما استان یا شهر کرمان هیچ نماد یا حتی خیابانی در این زمینه نداریم که هماهنگی و همراهی رسانه ها و روابط‌عمومی ها در چنین زمینه هایی می تواند بسیار اثربخش باشد.

مدیرکل روابط‌عمومی استانداری کرمان در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه و اتخاذ رویکردهای رسانه ای و ارتباطی توسط مدیران بخش های مختلف و تعامل بیشتر آنان با رسانه ها اظهارداشت: پس از همه گیری ویروس کرونا شاهد کاهش فعالیت ها در برخی رسانه های استان بودیم که آسیب های این بیماری و کم انگیزگی برخی فعالان رسانه ای می تواند از دلایل آن باشد.

دبیر شورای هماهنگی روابط‌عمومی های استان کرمان با بیان اینکه رسانه ها آیینه تمام نمای جامعه هستند افزود: فعالیت حرفه ای در رسانه ها و روابط‌عمومی ها می تواند در ارائه تصویری مناسب از استان، معرفی بسیاری از ظرفیت ها و خرده فرهنگ های محلی و منطقه ای و نیز حل مشکلات جامعه کمک کند.

نایب رئیس انجمن روابط‌عمومی های استان کرمان در ادامه بر ضرورت ارائه آموزش های کاربردی به فعالان رسانه و روابط‌عمومی تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی در این زمینه در جریان است.

وی افزود: آمادگی برگزاری نشست های خبری مدیران استان را به صورت منظم و هفتگی داریم.

وی از رسانه ها به عنوان یاریگر و همراه اثرگذار روابط‌عمومی ها نام برد و برگزاری نشست های هم اندیشی طرفین را در افزایش همکاریها موثر دانست.

تقی زاده، نقش رسانه ها و روابط‌عمومی ها و به طور ویژه روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان را در تولید محتوا و ارائه اطلاعات و راهکارها به مردم در مدیریت بیماری کرونا بسیار مفید توصیف و تصریح کرد: گروهی از خبرنگاران و رسانه ها از ابتدای شیوع کرونا مسئولانه عمل کردند و تلاش آنها همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، محمدبصیریان عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی های استان و نیز مدیرعامل انجمن روابط‌عمومی های کرمان نیز در این نشست ضمن تشریح اقدامات روابط‌عمومی های استان از ابعاد مختلف بر آسیب شناسی فعالیت های حوزه روابط‌عمومی و رسانه در استان با رویکردی علمی تاکید و بیان کرد: ضرورت دارد که در حوزه آموزش به‌روز باشیم و با بهره گیری از تکنیک های علمی حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری عرصه رسانه و روابط‌عمومی، فعالیت های این حوزه ها را اثربخش تر سازیم.

داود میاندهی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان نیز در این نشست ضمن تشریح ظرفیت ها و کارکردهای ایرنا به عنوان خبرگزاری نظام برای افزایش تعامل و همکاری های مشترک با دستگاه های اجرایی و رسانه ها در حوزه های مختلف اعلام آمادگی کرد.