رسانه؛ در مسیر توسعه بر مدار خودباوری …

فرشید نادریان – فعال حوزه رسانه ،ارتباطات و از مدیران اجرایی و روابط عمومی کشور – حال بایستی دید رسانه‌ها تا چه اندازه می‌تواند مطلوب در مسیر توسعه‌ی حاکم بر جوامع امروزی قرارگرفته و با وفق یافتگی با آن بتواند به خودباوری انگیزشی و ساختار محوری رسیده و بر اساس این جوانب خود را پویاتر و برخوردارتر از گذشته به‌سوی اجتماع سوق داده و با جانمایی مجدد در تفکرات روشن و خاموش اثربخش بوده و بتواند این امر را برای مخاطبین خویش تدوین و تبیین ساخته، تا ایشان نیز بر این امر صحه گذاشته و ...

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| رسانه اینک به‌عنوان یک ابزار قدرتمند و کارا در جامعه‌ی رشد یافته امروزی دارای جایگاهی خاص و قابل‌احترام در نزد مخاطبین بی‌شمار خود داشته و توانسته با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های خود در قالب یک ابزار هدایت‌کننده، هشداردهنده و آگاهی‌بخش و البته بسیار تأثیرگذار در جوامع کنونی، جامعه را به‌سوی خویش مجذوب نماید.


حال‌آنکه این ابزار گسترده در پهنه گیتی و نفوذیاب در افکار خرد و کلان بایستی از مرحله مجذوبیت گذر کرده و در مسیرهای توسعه‌یافتگی گام برداشته و همسو و همراه با نگرش‌ها و تفکرات سنتی و نوظهور در جهت اهداف عالیه‌ی خود که همانا ارتباطات مؤثر و اثرگذار بوده گامی‌های مستحکم و بروز شده ای برداشته تا آنجا که ضمن حفظ مواضع و جایگاه خویش در بین افکار عمومی بتواند سکان‌دار هدایت نگرش‌ها نوین با ذائقه‌های مختلف بوده و تحولات اجتماعی و باورهای شکفته شده در جوامع مدرن و رو به تکامل را در سیطره‌ی قدرت نفوذپذیری خود همچنان قرار دهد.


پس رسانه چاره‌ای نداشته تا در مسیر توسعه قرارگرفته و از چالش‌های این مسیر پرتکاپو با دقت نظر بالا عبور کرده و بتواند همسان‌سازی منطبق با وقایع جاری در جوامع را صورت داده و با تسلط بر این مسیر سهمگین اما نتیجه بخش خود را در معرض سنجش دیگری قرار دهد تا با گذر از تفکرات این ابزار نیرومند ارتباطی، به جنبه‌های پرمخاطره آن که مشتاقان آن نیز کم نیستند دست‌یافته و زمینه‌ساز همسویی با رشد و نمو افکار ساری بر عقاید جامع باشند.


بی شک قرارگرفتن رسانه در این جریان ملزوم می تواند این عرصه را به یک خودباوری مجدد از باب بازسازی توان درونی خویش برساند که نشان دهد با چرخش نگرش ها و جابه جایی متغیرهای افکاری جامعه، این ابزار توسعه‌یافته در حوزه ارتباطات خود را بازیابی نموده و هماهنگ و همسو با این جنبه‌های دگرگونی اجتماعی ساخته و همچنان تأثیرگذار و نفوذپذیر در نوع نگرش تصحیح‌شده جامعه می باشد.


حال بایستی دید رسانه‌ها تا چه اندازه می‌تواند مطلوب در مسیر توسعه‌ی حاکم بر جوامع امروزی قرارگرفته و با وفق یافتگی با آن بتواند به خودباوری انگیزشی و ساختار محوری رسیده و بر اساس این جوانب خود را پویاتر و برخوردارتر از گذشته به‌سوی اجتماع سوق داده و با جانمایی مجدد در تفکرات روشن و خاموش اثربخش بوده و بتواند این امر را برای مخاطبین خویش تدوین و تبیین ساخته، تا ایشان نیز بر این امر صحه گذاشته و با پذیرش آن در مسیر آگاهی بخشی این عرصه، همچنان مشتاق و راغب به دریافت نظریه‌ها و پردازش‌های ارتباطی پدیدآورنده از طریق رسانه باشند.