رسانه، روابط‌عمومی، رمان و کتاب در هفتاد و پنجمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات

شماره 75 ماهنامه تحلیلی، آموزشی و اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات به صاحب‌امتیازی و مدیرمسؤولی امیر عباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی منتشر شد. رسانه، روابط‌عمومی، رمان و کتاب چهار پرونده این ماهنامه است.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، شماره 75 ماهنامه تحلیلی، آموزشی و اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات به صاحب‌امتیازی و مدیرمسؤولی امیر عباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی منتشر شد. رسانه، روابط‌عمومی، رمان و کتاب چهار پرونده این ماهنامه است.

در این شماره سرمقاله‌ی مدیرمسؤول با موضوع شکست تئوری‌های صفر یا صدی درباره ماهواره! منتشر شده است.

ذخیره دانایی و رسانه‌شناسی پایه فلسفه رسانه نوشته سید فرید قاسمی و کیارستمی خودش مدیوم بود نوشته منوچهر دین‌پرست، مطالب صفحات نگاه ماه را تشکیل داده‌اند.

مریم سلیمی نیز سلسله مطالب آموزشی خود در زمینه گرافیک اطلاع‌رسان را با موضوع گرافیک اطلاع‌رسان و جدول تناوبی؛ بصری سازی محتوا در ارتباطات ادامه داده است. همچنین گفت‌وگوی محمد دشتی با ایلیار ماکوئی، دانشجوی دکتری کشتی‌سازی دانشگاه استانبول پیرامون تکنیک و راهنمای تورهای علمی و فرهنگی با موضوع سفر و گردشگری، روابط‌عمومی و ارتباطات خاص خود را می‌طلبد! منتشر شده است. در پرونده‌های هفتاد و پنجمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات می‌خوانیم:

رسانه

–         درخشش کودکان از طریق امواج؛ نگاهی به پیامدهای مشارکت کودکان در تولیدات رادیویی و تلویزیونی- فریده افشانی، زهرا کبیری

–         نمی‌توان برنامه را به نوجوانان سپرد؛ گفت‌وگو با عذرا وکیلی، تهیه‌کننده و گوینده رادیو- زهرا کبیری

–         حلقه‌های مفقود برنامه‌سازی برای بچه‌ها؛ گفت‌وگو با رضا فیاضی، نویسنده و کارگردان

–         خبر کودک و نوجوان جوانه می‌زند؛ مصاحبه گروهی با سردبیر و مجریان اخبار جوانه‌ها

روابط‌عمومی     

  

–         برند به عنوان رسانه- راب بروان  مترجم: امیرعلی خلج

–         آینده پخش رادیو تلویزیونی- راسل گلد اسمیت

–         روابط‌عمومی رسانه‌ای مدرن شده- آدم پارکر مترجم: امیر علی خلج

–         سنجش رسانه‌های اجتماعی- ریچارد باگنال

رمان     

–         تاملاتی درباره رمان به مثابه رسانه؛ ژرف، آزادانه و چندصدایی- محسن آزموده

–         تاثیر مطالعه رمان بر مهارت‌های ارتباطی- حمیدرضا نجفی

–         رمان با روشنگری «کانت» پدید آمد؛ چیستی رمان در پرس و جویی با سیاوش جمادی

–         نتوانسته‌ایم در ادبیات به مضامین جهانی نزدیک شویم؛ گفت‌وگو با محمد محمدعلی، نویسنده- ساجده سلیمی

–         چراغ‌های رابطه تاریک نیست؛ نکاتی برای جستارگشایی در باب بررسی اهمیت وجوه ارتباطی در سه‌گانه رمان‌های سیمین دانشور- فروغ افشون،سید فرشید سادات شریفی

–         شهلا لاهیجی، فعال حوزه نشر: به بدنه نشر جهانی وصل نیستیم، بیشتر نظاره‌گریم تا فعال!- ساجده سلیمی

–         داستان‌های ترسناک ما قابلیت جهانی شدن دارند؛ سیامک گلشیری در گفت‌وگو با مدیریت ارتباطات

 

–         چالش اصلی رسانه‌ها، نبود سیاست‌گذاری است؛ کتاب سیاست‌گذاری رسانه‌ای 12 نگاه- محمدرضا وحیدی

–         کتابی با موضوعی جدید- سمیه لبافی  

–         موفق نبودن رسانه‌ها به دلیل سیاست‌گذاری اشتباه آنها است؛ با طاهر روشندل، درباره کتاب سیاست‌گذاری رسانه‌ای- ساره گودرزی  

–         کتابی میان رشته‌ای در حوزه سیاست‌گذاری و مطالعات رسانه- حسن بشیر  

مدیریت ارتباطات هر ماه با قیمت 7000 تومان منتشر و در کیوسک‌های مطبوعاتی توزیع می‌شود. علاقمندان جهت دریافت اشتراک سالیانه با تخفیف 50 درصدی می‌توانند با شماره 88904882-021 تماس گرفته بگیرند. امکان خرید و مطالعه تمام شماره‌های ماهنامه از لینک www.magiran.com/cmmagazine  وجود دارد.

 

منبع: ماهنامه مدیریت ارتباطات