شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– هر روز صحنه رسانه در حال تغییر است. بودجههای در حال کاهش، تعدیل و تغییر بالای خبرنگاران و محدودیتهای زمانی زیاد در چرخه 24 ساعته بررسی و ارزیابی خبرها و گزارشات، برای افرادی که در پی پوشش مطبوع منطقهای برای محصول یا سازمانی هستند چالشهایی را به وجود آورده است.
تبادل رسانهای و تضمین پوشش خبری موفق شامل ایجاد روابط، روایت هوشمند و پیگیری دقیق میباشد، البته در این بین با توجه به اهمیت تحقیق، خلاقیت و صبر و حوصله بالا نیازی به ذکر آنها نمیباشد. همیشه فضا و فرصت برای بهبود وجود دارد و با نزدیک شدن سال جدید، اکنون فرصتی مناسب برای تعیین هدف، جهت کار روی تکنیک تبادل رسانهای فراهم میباشد.
برای کمک به بهبود رویکردتان، ده نکته پیرامون تبادل رسانهای را به صلاحدید مککارمک بیتی، مدیر حساب و مسئول جدید توسعه تجارت در موسسه روابط عمومی پورتر نولی، چک کنید.
– روی موضوع خود تمرکز کنید. این نخستین و تنها تصویر است، بنابراین بنویسید و بازنویسی کنید تا اینکه به موضوع خوبی برسید. گزارشگران و روزنامهنگاران روزانه 200 الی 500 ایمیل دریافت میکنند. ایمیل شما را چگونه خواهند دید؟ همچنین بسیاری از آنها ایمیلهای شما رو روی موبایل خود میخوانند. فکر کنید که چگونه موضوع ایمیل شما در این حالت به نظر میرسد.
– نوشتن تیتر یک متقاعد کننده. این اصل قضیه است. باید تصویرتان از رنگ کافی برخوردار باشد تا خواننده را خسته نکند. کار اصلی شما این است تا بخشهای عمده از اطلاعات ضروری را در نوشته خود جای دهید. به هم چسباندن و یکپارچه کردن کل داستان وظیفه خبرنگار است. اگر قبلاً داستان را کامل کردهاید، این کار سبب میشود که جذابیت کار برای آنها از بین برد.
– داستان خبری را خود توصیف کنید. باخبری جذاب که داستان شما را به جا و به موقع جلوه میدهد ظاهر شوید.
– مانند یک روزنامهنگار فکر کنید. مخاطب یا روسای آنها چه میخواند؟
– درباره پیشینه اهداف مورد نظر خود تحقیق کنید. بدانید که در چه زمانی آنها مفید واقع میشوند و چه چیزی را پوشش میدهند. این امر تاثیری شگرف برجای میگذارد.
– اهداف خود را روی توییتر دنبال کنید.رویهها را برای خبر خود بشناسید، همچنین داستانهایی که یک روزنامهنگار با آنها مرتبط بوده است و آنچه که درباره آنها توئیت میزنند.
– یک ایمیل را به صورت همزمان به چندین خبرنگار بفرستید. اگر قرار است پیرامون یک خبر واحد به بیش از یک نفر ایمیل بزنید، همه را در یک حلقه روی ایمیل تان جای دهید، آنها همکار هستند و در صورتی که آنها را با ایمیل خود گیج نکنید از شما متشکر خواهند بود.
– برای محتوا از لینک استفاده کنید. از طریق قرار دادن لینک و اتصال محتوای خود به اطلاعات پسزمینهای طولانیتر، ایمیل خود را کوتاه نمایید.
– گزارش اختصاصی را پیشنهاد کنید. هنوز هم گزارشهای خاص با خود یک تن وزن را حمل میکنند، و خوب است که از آنها بخواهید تادر زمانی مشخص به شما پاسخ دهند.
– زبان خاص را بدانید. سرویراستاران یا تولید کنندگان دارای زبان خاص خود هستند. تمام سعی خود را بکنید تا با آنها از طریق زبان خودشان صحبت کنید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
برگردان: گروه ترجمه شارا
|
نظر بدهید