راهنمای 7 مرحله‌ای برای بخش‌بندی بازار هدف

استراتژی‌های ارتباطی و محتوایی برای هر بخش تنظیم می‌شوند تا پیام‌ها به بهترین شکل ممکن به مخاطبان منتقل شوند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || بخش‌بندی بازار هدف به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا کمپین‌های بازاریابی و روابط عمومی مؤثرتری ایجاد کنند. برای شروع، لازم است بازار کلی شناسایی و تحقیقاتی انجام شود تا الگوها و نیازهای مخاطبان درک شود.

سپس معیارهای تقسیم‌بندی تعیین می‌شوند که می‌توانند شامل ویژگی‌های جمعیتی، جغرافیایی، روانشناختی و رفتاری باشند.

در ادامه، داده‌ها جمع‌آوری و تحلیل می‌شوند تا پروفایل‌های دقیقی از هر بخش ایجاد شود. این پروفایل‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که شخصیت و نیازهای مخاطبان را به‌خوبی نشان دهند.

سپس، جذابیت هر بخش بر اساس اندازه بازار، پتانسیل رشد و سودآوری ارزیابی می‌شود. پس از این مرحله، بخش‌های هدف انتخاب و پیام‌های متناسب با هر بخش ایجاد می‌شود.

در نهایت، استراتژی‌های ارتباطی و محتوایی برای هر بخش تنظیم می‌شوند تا پیام‌ها به بهترین شکل ممکن به مخاطبان منتقل شوند.

نویسنده: ولاد اورلوف
منبع انگلیسی: agilitypr
منبع فارسی: شارا

انتهای پیام/

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>