مدیریت -شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)
یکی از ایرادهای مهم مدیریتی ما این است که اغلب مدیران ترجیح میدهند ارتباط خارج از سازمان قوی داشته باشند و به ارتباط درون سازمانی اهمیتی نمیدهند.
مدیر یکی از سازمانها از من دعوت کرده بود که برخی از مشکلات ارتباطی داخل سازمانش را بررسی و ریشهیابی کنم.
در حین بررسی، موضوعی توجه مرا به خود جلب کرد: رییس سازمان، صبحها با اتومبیل به پارکینگ میآمد و از همان جا مستقیم سوار آسانسور اختصاصی میشد و بدون اینکه با هیچ کدام از افراد سازمان ارتباطی برقرار کند، به اطاق کار خودش در بالاترین طبقه ساختمان میرفت و آخر وقت اداری نیز با همین آسانسور از اداره خارج میشد.
اولین راه حلی که به نظرم رسید این بود که با مدیر سازمان صحبت کنم تا هر روز به میان کارمندانش برود و با آنها صحبت کند. استدلالم این بود که مدیر سازمان باید الگوی ایجاد ارتباط صحیح باشد و در حقیقت درستترین شیوه برقراری ارتباط را او باید به زیردستان خود بیاموزد.
مدیری که صرفاً با چند تن از مسئولان بخشهای مختلف دستگاه خود آن هم در جلساتی محدود و رسمی در مورد مسائل سازمان صحبت میکند، هرگز موفق به برقراری ارتباط مطلوب با مجموعه خود نمیشود. پیشنهاد من مورد موافقت قرار گرفت و عملی شد. بعد از مدتی کارآیی سازمان افزایش یافت. کارمندان از نحوه برخورد مدیر سازمان راضی بودند. این نوع رفتار اعتماد به نفس و امنیت روانی برای آنها به ارمغان آورده بود.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)
|
نظر بدهید