رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر کرج: روابط عمومی پل ارتباطی مجموعه مدیریت شهری با شهروندان است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر کرج گفت: روابط‌عمومی می‌تواند با افزایش اعتماد شهروندان، میزان مشارکت عمومی در اداره شهر را افزایش دهد.

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر کرج گفت: روابط‌عمومی می‌تواند با افزایش اعتماد شهروندان، میزان مشارکت عمومی در اداره شهر را افزایش دهد.
 
 به گزارش شارا، محمد اسدیان در بازدید از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرج با اشاره به نقش روابط عمومی در مجموعه مدیریت شهری اظهار کرد: روابط عمومی در حقیقت پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری است.
 
 وی با بیان اینکه روابط عمومی نقش به سزایی در مدیریت افکار عمومی دارد، ادامه داد: پیگیری اهداف مدیریت شهری بدون مشارکت شهروندان میسر نیست و روابط عمومی می‌تواند با اعتماد سازی، مشارکت شهروندان را در اداره شهر افزایش دهد.
 
 رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر کرج توضیح داد: بسیاری از شهروندان از جزئیات خدمات شهرداری مطلع نیستند و این وظیفه روابط عمومی است که با اطلاع رسانی درست از اقداماتی که در حوزه مدیریت شهری صورت می‌گیرد، آنها را به این باور برساند که مبالغی که در قالب عوارض و … می پردازند برای آبادانی شهرو افزایش رفاه عمومی هزینه می‌شود.
 
 اسدیان اضافه کرد: آگاهی شهروندان از خدمات شهرداری از حوزه فضای سبز گرفته تا رفت و روب معابر و اجرای پروژه‌های عمرانی، باعث می‌شود مشارکت آنها در حفظ و نگه داشت شهر و پرداخت به موقع عوارض که یکی از منابع شش گانه درآمدی شهرداری است، افزایش پیدا کند.
 
 وی با تاکید بر ضرورت تجهیز روابط عمومی شهرداری به سیستم‌های به روز رصد اخبار اظهار کرد: با بهره گیری از این سیستم ها، امکان شناسایی بهتر مطالبات و مشکلات اولویت دار شهروندان فراهم می‌شود.
 
 رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر کرج گفت: شهروندان در حقیقت دغدغه ‌های خود را در قالب اخبار پیگیری می‌کنند به همین دلیل با رصد اخبار حوزه مدیریت شهری می‌توان به اطلاعاتی جامعی دست یافت و طرح‌های در دست اجرا را بر اساس نیاز موجود اولویت بندی کرد.