رئیس شورای اطلاع رسانی دولت: رسالت راهبردی روابط‌عمومی ها تبیین، اعتمادسازی و رفع شبهات است

 خلجی با بیان این که امروز مهمترین وظیفه روابط‌عمومی‌ها، تمرکز بر نقاط امید است، گفت: نیل به این هدف نیازمند بکارگیری همه ظرفیت ها در جنگ جهانی رسانه ای علیه کشور است؛ جنگی که در یک سوی آن مردم ایران و در سوی دیگر رسانه ها و مقامات سیاسی غرب قرار دارند.

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| رئیس شورای اطلاع رسانی دولت و قائم مقام رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر لزوم درک آرایش رسانه ای جدید جهانی گفت: امروز رسالت اصلی و راهبردی ما تبیین، اعتمادسازی و رفع شبهات است که این مهم نیازمند خط شکنی، شجاعت و اشراف اهالی رسانه به شرایط موجود است
 
 به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت پیش از ظهر امروز سه شنبه بیست و نهم آذر در نشست تخصصی مدیران روابط‌عمومی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه روابط‌عمومی ها در مدیریت کشور گفت: از آن جا که قوه مجریه بزرگترین تولیدکننده خبر در کشور است، روابط‌عمومی ها با انتشار و انتقال اخبار به جامعه، نقشی تعیین کننده بازی می کنند.
 
 خلجی با بیان این که امروز مهمترین وظیفه
روابط‌عمومیها، تمرکز بر نقاط امید است، گفت: نیل به این هدف نیازمند بکارگیری همه ظرفیت ها در جنگ جهانی رسانه ای علیه کشور است؛ جنگی که در یک سوی آن مردم ایران و در سوی دیگر رسانه ها و مقامات سیاسی غرب قرار دارند.
 
 قائم مقام رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر لزوم درک آرایش جدید رسانه ای گفت: امروز رسالت اصلی و راهبردی ما تبیین، اعتمادسازی و رفع شبهات است که این مهم نیازمند خط شکنی، شجاعت و اشراف اهالی رسانه به شرایط موجود است.
 
 رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به آشوبهای هفته های گذشته در کشور گفت: اتفاقات اخیر اگرچه سویه های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی داشت اما در واقع رسانه پیشران آن بود.
 
 خلجی روابط‌عمومی را حلقه وصل سازمان با مخاطبان آن توصیف کرد و گفت: نیازمند برنامه ریزی مستمر در جهت مدیریت پیام های انتقالی از نهادهای مسئول به مردم هستیم.
 
 وی در بخش دیگری از سخنان خود به مولفه های رسانه در جهان امروز پرداخت و گفت: امروز در عصر انسان رسانه با پدیده ارتباط جمعی شخصی روبرو هستیم که در آن، رسانه های خرد جایگزین رسانه های بزرگ می شوند.
 
 رئیس شورای اطلاع رسانی دولت ادامه داد: با ورود انسان به زیست مجازی و محوریت او در تولید محتوا و اطلاع رسانی، نقش دروازه بان های خبری کمرنگ می شود.
 
 خلجی با بیان این که امروز ادراک عمومی، ناشی از تصویری است که رسانه به مخاطب القا می کند، گفت: دشمن به دنبال تغییر نگرش جامعه و تقلیل سرمایه اجتماعی و به هم ریختن روان اجتماعی است.
 
 وی تصریح کرد: وظیفه روابط‌عمومی ها در شرایط کنونی، برجسته سازی نقاط امید و دستاوردها در شرایطی است که به طور گسترده در فضای رسانه بر نقاط منفی تمرکز می شود.