رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان: روابط عمومی تنها مختص به‌عکس و تصویر خلاصه نمی‌شود

کردستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: روابط‌عمومی‌ها و رسانه ها باید تلاش کنند زمینه رشد کردستان را فراهم کرده و در جذب سرمایه‌گذار و گردشگر کمک‌کننده باشند چراکه انعکاس آن چندین برابر برای استان مؤثر است.

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| کردستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: روابط‌عمومی‌ها و رسانه ها باید تلاش کنند زمینه رشد کردستان را فراهم کرده و در جذب سرمایه‌گذار و گردشگر کمک‌کننده باشند چراکه انعکاس آن چندین برابر برای استان مؤثر است.
 
 بهرام نصراللهی زاده امروز (۲۹ اردیبهشت) در همایش روابط عمومی که در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: دنیای امروز دنیای مدیریت افکار عمومی و روابط بین انسان‌ها است در واقع هیچ کاری در زندگی و اجتماع امروزی موفق نخواهد شد مگر با بستر و پذیرش اجتماعی.
 
 وی افزود: روابط عمومی‌ها نه‌تنها باید منعکس‌کننده اخبار باشند بلکه باید منعکس‌کننده افکار، خواست ها، انتظارات و بازخورد عملکرد دستگاه در افکار عمومی به سیستم اجرایی باشند و یک ارتباط دوسویه برقرار کنند.
 
 نصراللهی زاده با اشاره به اینکه ما در برگزاری کنگره مشاهیر کرد در عرصه اطلاع‌رسانی موفق عمل نکردیم، ذکر کرد: این رویداد فرهنگی بسیار بزرگ در استان می‌توانست بهتر و تأثیرگذارتر برگزار شود اما در زمینهٔ رسانه دچار حاشیه شد و مسائل کوچک موردتوجه قرار گرفت.
 
 وی با اشاره اینکه استان کردستان از یک‌جهت مظلوم است، بیان کرد: عده‌ای می‌خواهند کردستان را نفرین‌شده و مظلوم معرفی کنند و همچنان در این زمینه سیاه نمایی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند لذا کردستان هم مانند استان‌های دیگر دارای موفقیت‌ها، مزیت‌ها و ناکامی‌های است در این راستا لازم و ضروری بوده روابط عمومی و رسانه‌ها چهره مناسبی از استان را به همه نشان دهند که زمینه رشد و توسعه فراهم شود.
 
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، افزود: روابط عمومی‌ها و رسانه باید تلاش کنند زمینه رشد کردستان را فراهم کرده و در جذب سرمایه‌گذار و گردشگر کمک‌کننده باشند چراکه انعکاس آن چندین برابر برای استان مؤثر است.
 
 آرزو فلاحی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: در شرایط سخت کرونا باوجود سختی های کار تجربیات بسیاری را کسب کرده‌ایم.
 
 وی با اشاره به اینکه روابط عمومی هر سازمان چشم و گوش بینای آن سازمان است، ذکر کرد: در شرایط کرونا توانستیم استرس، زمان و شایعه اخبار را مدیریت کنیم و در تلاش بودیم با یک لحن صدای خود را به رسانه جهت اطلاع‌رسانی برسانیم.
 
 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ساختار فکری روابط عمومی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: افراد کارشناس و باتجربه باید درزمینهٔ روابط عمومی اقدام به کار کنند چراکه روابط عمومی تنها مختص به‌عکس و تصویر خلاصه نمی‌شود.
 
 ایرج کاکی مدیر روابط عمومی حوزه هنری، با اشاره به جایگاه ارتباطات، گفت: توجه به شاخص‌های اجتماعی روابط عمومی‌ها که به‌عنوان بازوهای توانمند و قدرتمند سازمان‌ها به شمار می‌آیند باید بیشتر موردتوجه مدیران واقع شوند.
 
 بهروز ابراهیم‌آبادی مدیر روابط عمومی سازمان صنعت و معدن استان، نیز خواستار اجرایی شدن سند راهبردی روابط عمومی‌ها، ارتقا جایگاه این حوزه در ادارات، فعال کردن تعاونی مسکن روابط عمومی‌ها، تجهیز روابط عمومی‌های ادارات به تجهیزات لازم و برگزاری دوره‌های آموزشی و کاربردی شد.