شارا– با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منطقه هفت کشور و طی مراسمی با حضور مدیران روابط عمومی واحدهای دانشگاهی استانهای کرمان و یزد، کتاب مدیریت علمی روابط عمومی تالیف دکتر یحیایی ایله ای و غلامحسین اسلامی در یزد رونمایی شد.
به گزارش شارا، در این مراسم طی سخنانی دکتر یحیایی ایله ای گفت: هیچ سازمان و کشوری بدون توجه به رویکردهای علمی رشد و توسعه نیافته است و روابط عمومی ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
وی بیان کرد: رویکرد علمی جایگزین مناسبی برای رویکرد سنتی روابط عمومی است به این معنا که بایستی روش اجرای فعالیتها از کمی به کیفی تغییر کند.
این استاد ارتباطات، ضعف مدیران و کارشناسان روابط عمومی ها در مهارتهای عمومی ارتباطات و دانش اندک درباره روابط عمومی را از جمله بنیان هایی برشمرد که تمامی فعالیتهای روابط عمومی را تحت الشعاع قرار می دهد و مشکلات بسیاری از جمله بی اعتبار کردن اصل روابط عمومی را در پی دارد.
وی بیان کرد: بزرگترنی مشکل روابط عمومی ها این است که روابط عمومی ها نمی دانند روابط عمومی چه هست؟ و از همین روی تبلیغات سیاسی و تجاری به جای روابط عمومی به مردم و مشتریان ارایه می شود.
یحیایی ایله ای درباره کتاب مدیریت علمی روابط عمومی یادآور شد: این کتاب بر مبنای مدل های کیفی مدیریت و بر اساس چرخه مستمر بهبود کیفی با تبیین نیازسنجی و تحقیق، برنامه ریزی و سازماندهی، اجرای ارتباطات و ارزیابی فعالیتهای روابط عمومی نگارش شده است و امید است سهمی اندک در علمی شدن فعالیتهای روابط عمومی داشته باشد.
|
نظر بدهید