شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– «دکتر بشیر» دبیر کمیته علمی دهمین کنفرانس بین المللی در جمع بندی نهایی گفت: دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی بر ایرانی،اسلامی بودن و اخلاق مداری تاکید می کند و توجه به هویت و درک انسانی را در سر لوحه کار خود قرار داده است چرا که فهم و شناخت از خود را به عنوان قدم اول می داند.
وی به رابطه بین روابط عمومی و ارتباطات اشاره کردند و افزود: اگر ما فهم و درک درستی از ارتباطات نداشته باشیم، از روابط عمومی نمی توانیم به خوبی استفاده کنیم. شبکه های اجتماعی اصل روابط عمومی هستند و علت اصلی آن فراگیر بودن این شبکه ها است.
دبیر علمی کمیته با اشاره به اینکه فهم ما از برند، یک فهم چند وجهی است تصریح کرد: روابط عمومی وجهه همه چیز است. علاوه بر این بحث برندیک بحث چند وجهی است که ما باید برند خودمان را در رابطه با ایران، اسلام، انقلاب و غیره درست کنیم تا بتوانیم در دو فضای واقعی و مجازی زندگی کنیم. زندگی در فضای مجازی نباید منجر به عقب افتادن از فضای واقعی و برعکس شود. استاد هندی به خوبی گفت که اینترنت تیغ دو لبه است چرا که باید چالش ها را به خوبی بشناسیم و به رقابت درست بپردازیم.
بشیر تصریح کرد: ارتقای روحیه جمعی، هدف روابط عمومی یکپارچه است که باید تقویت کننده باشد. علاوه بر این نقش مهم آموزش،کارگاه های حرفه ای و مطالعات را نباید نادیده گرفت. بنابراین نقش این کنفرانس ها احقاق حق نمودن است. احقاق حق به معنای ایجاد گفتمان،یکی از کارهای روابط عمومی یکپارچه است که این کنفرانس توانسته این نقش را به خوبی ایفا کند.
نظر بدهید