
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– به نظرمن دوران مثبتاندیشی با این رویکرد که فقط به همه امور از دیدگاه مثبت نگاه کنیم پایان یافته است. بلکه در حال حاضر باید به نتیجه نیز فکر کنیم، به خصوص در حوزه روابط عمومی که با افکار عمومی سروکار داریم. اینکه به همه مسائل با دیدگاه مثبت نگاه کرد و مشکلات را ندید، فایدهای ندارد. چون افراد بعد از مدتی در این مسیر خسته میشوند و کار را رها میکنند، الان در آستانه انقلاب صنعتی چهارم قرار داریم و بیشتر به موثراندیشی فکر میشود. به این معنی که وقتی به مشکلی برمیخوریم با دیدن هدف دوباره انرژی بگیریم و کار را ادامه دهیم.
اگر فردی به عنوان مسئول روابط عمومی سازمانی فعالیت میکند، وقتی در این مسیر به مشکلی برخورد میکند، بایستی ریشه مشکل را بیابد و با مرتفع کردن آن راه حل اجرای اهداف و برنامههای سازمان را داشته باشد.
به نظر من بهتر به جای مثبتاندشی به موثراندیشی در روابط عمومی فکر کنیم وچون فرآیند فعالیتهای روابط عمومی خروجیاش، ایجاد اثر در ذهن ذینفعان سازمان است، که باید بتواند به این هدف بزرگ و سخت دست پیدا کند.
من فکر میکنم افرادی که در حوزه روابط عمومی مشغول به کار هستند در مرحله اول باید فردی بسیار شنونده، خوشبرخورد و هدفگرا باشند. این سه ویژگی است که به کارکنان روابط عمومی در کنار سایر ویژگیها کمک میکند بر روی افراد مخاطب اش اثر گذار باشد.
|
نظر بدهید