دو راه برای تمرین فروتنی در محل کار

اگر می‌خواهید اعتماد جلب کنید: اگر می‌گویید چیزی را دارید، آن را ارائه دهید. اگر مسئول چیزی هستید و خوب پیش نمی‌رود، خودانتقادی کنید و آن را درست کنید.

مت آبراهامز، کارشناس ارتباطات، می‌گوید که افراد قدرتمند اغلب به عنوان افرادی با اعتماد به نفس، اجتماعی و بدون عذرخواهی دیده می‌شوند؛ اما در واقع، فروتن‌ترین افراد در محیط کار می‌توانند بیشترین تأثیر را داشته باشند.

وقتی فروتنی خود را به درستی نشان دهید، می‌توانید اطرافیان را به خلاقیت و مشارکت بیشتر تشویق کنید، هوش هیجانی بالای خود را نشان دهید و دیگران را ترغیب کنید به صحبت‌های شما گوش دهند.

آبراهامز، نویسنده و مدرس ارتباطات استراتژیک در دانشگاه استنفورد، به CNBC Make It می‌گوید: «فروتنی راهی است برای کاهش جایگاه یا قدرت خود در یک تعامل، که باعث می‌شود فرد مقابل احساس برابری یا حتی برتری نسبت به شما کند. اگر احساس کنم ما در یک تیم هستیم یا در سطوح نزدیک به هم قرار داریم، احتمال بیشتری دارد که با شما راحت باشم… این یک ابزار است که به شما امکان می‌دهد ارتباط بهتری برقرار کنید.»

طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ توسط دانشگاه دوک، افرادی که سطح بالایی از فروتنی دارند، در ارزیابی شواهد، درک دیدگاه‌های مختلف و کنجکاوی، عملکرد بهتری دارند. چارلین لی، مربی اجرایی، در پادکست «مسیر» لینکدین توضیح داد که توانایی اعتراف به اشتباهات به شما کمک می‌کند «ذهنتان را برای یادگیری باز نگه دارید، و این بسیار حیاتی است.»

آبراهامز می‌گوید: «مردم می‌توانند فروتنی غیرصادقانه را تشخیص دهند. برای اینکه این استراتژی مؤثر باشد، باید به طور معقول و صادقانه از آن استفاده کنید.»

دو راه برای تمرین فروتنی در محل کار:

۱. در پاسخ‌های خود دقت کنید

پاسخ‌های متفکرانه به سؤالات و تعریف‌ها راهی ساده برای نشان دادن فروتنی است.

اگر کسی از تخصص شما تعریف کرد، می‌توانید با یک «متشکرم» ساده پاسخ دهید. یا می‌توانید با اشاره به اینکه شما هم مانند آنها همیشه در حال یادگیری و بهبود هستید، فرد مقابل را تشویق کنید.

آبراهامز می‌گوید: «وقتی می‌گویم “هنوز در حال کار روی مهارت‌های ارتباطی‌ام هستم”، سعی می‌کنم فشار را از روی فرد مقابل بردارم و نشان دهم که ما در این مسیر با هم هستیم.»

با این کار، نشان می‌دهید که همه ما چیزی برای یادگیری داریم؛ این باعث می‌شود شما قابل دسترس‌تر به نظر برسید و همکارانتان احساس راحتی بیشتری در همکاری با شما داشته باشند.

او توصیه می‌کند از خودکم‌بینی بیش از حد پرهیز کنید؛ زیرا ممکن است همکارانتان فکر کنند به دنبال تعریف و تمجید هستید. همچنین، قبل از صحبت، شرایط را بسنجید: اگر درست قبل از ارائه، مهارت خود را کم اهمیت جلوه دهید، ممکن است همکارانتان فکر کنند به کار خود اطمینان ندارید.

۲. اشتباهات خود را بپذیرید

اعتراف به اشتباهات—اینکه خطایی کرده‌اید یا نمی‌دانید چگونه کاری را انجام دهید—می‌تواند به شما کمک کند با دیگران ارتباط برقرار کنید، چه کارمند تازه‌کار باشید یا مدیرعامل یک شرکت بزرگ.

در ویدئویی که آمازون در ماه ژوئیه منتشر کرد، اندی جسی، مدیرعامل فعلی، گفت که در اوایل کار خود، برنامه عملیاتی تیمش را در یک پاورپوینت ۲۲۰ اسلایدی به جف بزوس و مدیران ارشد ارائه کرد. بزوس در بخشی از ارائه متوجه شد که یکی از اسلایدها پر از اشتباه است.

به جای واکنش تدافعی، جسی فرصت را غنیمت شمرد تا فروتنی خود را نشان دهد: او از بزوس عذرخواهی کرد، اشتباه را پذیرفت و سپس ادامه داد—بدون اینکه روی اشتباه تمرکز کند یا خود را سرزنش کند.

جسی گفت این تجربه اعتماد بین او و بزوس را تقویت کرد: «اگر می‌خواهید اعتماد جلب کنید: اگر می‌گویید چیزی را دارید، آن را ارائه دهید. اگر مسئول چیزی هستید و خوب پیش نمی‌رود، خودانتقادی کنید و آن را درست کنید.»

انتهای پیام/

<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR