دومین دوره آموزشی کارشناسان روابط‌عمومی خراسان رضوی برگزار شد

در این دوره تمامی کارشناسان روابط‌عمومی بهزیستی شهرستان‌های استان خراسان رضوی حضور داشتند و از محتوای آموزشی شامل؛ نکات کاربردی در خبرنویسی و عکاسی خبری، آموزش پنل مدیریت و نحوه بارگذاری محتوا در سایت اختصاصی شهرستان، مرور شاخص های اختصاصی روابط‌عمومی و دستورالعمل تبلیغات و انتشارات و... استفاده کردند.

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| دومین دوره آموزشی کارشناسان روابط‌عمومی استان با هدف ایجاد وحدت رویه و به روز رسانی اطلاعات کاربردی به ویژه در راستای افزایش دسترسی شهرستان های استان به فضای اختصاصی در پورتال بهزیستی جهت انتشار اخبار و فعالیت ها و …، دوشنبه ۵ دی ماه در محل سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید.
 
 مدیر روابط‌عمومی بهزیستی خراسان رضوی درخصوص این دوره آموزشی، گفت: در این دوره تمامی کارشناسان روابط‌عمومی بهزیستی شهرستان‌های استان خراسان رضوی حضور داشتند و از محتوای آموزشی شامل؛ نکات کاربردی در خبرنویسی و عکاسی خبری، آموزش پنل مدیریت و نحوه بارگذاری محتوا در سایت اختصاصی شهرستان، مرور شاخص های اختصاصی روابط‌عمومی و دستورالعمل تبلیغات و انتشارات و… استفاده کردند.
 
 مجید اسلامی با بیان اینکه تلاش برای شکل‌دهی به مجموعه‌ای هماهنگ که بتواند سازمان را به اهداف خود برساند از وظایف عمده روابط‌عمومی است، گفت: ارتباطات و بطور ویژه روابط‌عمومی، ضمن آنکه یک قلمروی تکنیکی و فنی دارد، دارای قلمرو و دامنه اخلاقی و ارزشی نیز می باشد. روابط‌عمومی یک فن، دانش و یک قلمرو مهم اخلاقی است. نقش روابط‌عمومی به‌عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و الکترونیکی از مشخصه‌های روابط‌عمومی در عصر ارتباطات است.
 
 وی افزود: روابط‌عمومی مدون و برنامه‌ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است. روابط‌عمومی به‌عنوان اصلی‌ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند به‌همین دلیل توجه ویژه به روابط‌عمومی، به‌عنوان نهادی که می‌تواند به صورت نظام‌مند، برنامه‌ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند بسیار حائز اهمیت است.
 
 مدیر روابط‌عمومی بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به عمده وظایف روابط‌عمومی بپردازیم می‌توان مطلع کردن و خبر دادن، ترغیب، تشویق، ترویج و تبلیغ، انجام تحقیقات اجتماعی و افکارسنجی و پیوند آن به منابع سازمان و عمومی مردم، هماهنگی عوامل مورد نیاز سازمان، برقراری ارتباط با افراد و سازمان‌ها به‌نحوی که برای آن فرد یا سازمان اهمیت داشته یا در آینده خواهد داشت، اشاره کرد.
 
 شایان ذکر است این دومین دوره برگزارشده ویژه کارشناسان روابط‌عمومی شهرستان های استان خراسان رضوی است که دوره اول آن در اردیبهشت ماه جاری و به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی برگزار شد.