شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| اگر شما با پیژامه و دمپایی سرکار خود حاضر می شوید و مثل یک کارمند وظیفه شناس سرکارتان جان می کنید، احتمالاً تنها کسی نیستید که به این شیوه کارمی کند. شمار تجارت های خانگی در حال افزایش است. بخشی از این افزایش به واسطه پیشرفت های تکنولوژیکی به دست آمده و بخش دیگر حاصل رشد کند اقتصادی است. ( چون اگر کسی شما را استخدام نکند، خودتان خودتان را استخدام خواهید کرد.)
فواید تجارت خانگی کاملاً آشکار است: هیچ زمان تلف شده ای وجود ندارد، می توانید زمان بندی ساعات کار را خودتان انجام دهید و احساس رضایت شغلی هم بیشتر خواهد شد. یکی از معایب تجارت خانگی این است که شما در بازار حضور فیزیکی ندارید؛ چون شما حجره یا بخش بازاریابی ندارید، فقط خودتان هستید و دمپایی های تان. مواردی که در زیر آمده 10 روش برای شناساندن تجارت خانگی شما به بازار است.
اطلاعیه های خبری: زمانی که شما تازه تجارت تان را آغاز کرده اید، با مشتری جدیدی قرارداد بسته اید و یا خدمات جدیدی ارایه می کنید، در حقیقت شما خبرساز شده اید. یک اطلاعیه خبری بنویسید و برای جراید مورد نظرتان ارسال کنید. جرایدی که مشتری های احتمالی شما آنها را مطالعه می کنند.
هیأت مشاوران: از افراد حرفه ای با تخصص های مختلف در هیأت مشاورین غیر رسمی خود استفاده کنید و اجرت خدمات آنها را به نحوی پرداخت کنید. (چه به صورت حقوق ماهانه یا هفتگی، امکان استفاده از خدمات یا کالاهای رایگان یا به هر نحو دیگر،) این افراد علاوه بر این که هیأت مبلغ شما هستند، می توانند مدافعین خوبی هم برای تجارت شما باشند.
وب سایت: وب سایت مکان ایده آلی برای اعلام و معرفی کالاها وخدمات جدید است، اگر وب سایتی در اختیار ندارید، بعضی سایت ها صفحات اینترنتی رایگان یا ارزان قیمت در اختیار شما قرار می دهند.
خبرنامه: به فکر تهیه یک خبرنامه الکترونیکی یا آفلاین باشید. پس از تهیه آن را به مشتری های فعلی و آتی خود پست کنید. اطمینان حاصل کنید که این خبرنامه حاوی اطلاعات ارزشمندی برای مخاطب باشد؛ اگر به جای این کار یک بروشور مبالغه آمیز تبلیغاتی ارسال کنید، ضرر آن بیشتر از نفع اش خواهد بود.
رویدادهای خاص: به فکر برگزاری یک مراسم ویژه اینترنتی یا حضوری باشید. یک « اتاق باز» مجازی که بازار را با سایت تجاری شما آشنا می سازد، می تواند جلب توجه کرده و باعث ذوب شدن یخ برقراری ارتباط با مشتری های آتی شود.
تبلیغات: مسیرهای مشخصی برای تبلیغات رایگان یا ارزان قیمت در اینترنت وجود دارد. از هدفمندبودن هرگونه تبلیغاتی که انجام می دهید اطمینان حاصل کنید. (هدف تجاری شما خوانندگان آگهی هستند.)
فایل های امضا شده: اطمینان حاصل کنید که پیعام های الکترونیک شما حاوی یک فایل امضا شده باشد. این فایل ها نوع تجارت شما را معین می سازد، حاوی اطلاعاتی درباره نحوه برقراری ارتباط با شماست و خط ضمیمه ای دارد که مرتبط با تجارت شماست ( برای مثال :تولید کننده:«انواع کلوچه های خوشخوراک »).
هدایای تبلیغاتی: هدیه تبلیغاتی شیء نو ظهوری است که شما به مشتریان یا بالقوه خود هدیه می دهید. این هدیه ها زمانی مؤثر واقع خواهد شد که آرم و نام شرکت شما و شماره تماس روی آن درج شده باشد. این هدایا باید به نوعی با تجارت شما مرتبط باشند. برای مثال، اگر شما ناشر الکترونیک هستید، بهتر است « ماوس پدی » هدیه بدهید که طراحی زیبایی داشته باشد و روی آن آرم شرکت تان نقش بسته باشد.
کارشبکه ای: به اتحادیه های مرتبط با صنعت خود ملحق شوید. با مشتریان، شرکاء و تهیه کنندگان بالقوه ملزومات کارتان دیدار کنید. از دادن کارت ویزیت تان به هرکس که با او ملاقات می کنید، دریخ نورزید، همچنین از فواید فرصت هایی که برای صحبت کردن به دست آورید، استفاده کنید.
شراکت: با یک تجارتخانه خانگی دیگر که خدمات یا کالاهای مکمل عرضه می کند، یک گروه تشکیل بدهید، بدین ترتیب مشتریان هرکدام از شما دو برابر می شود و درعین حال محصول کاملتری به مشتریان تان عرضه خواهد کرد. فراموش نکنید که در اطلاعیه های خبری از متحدین تان نام ببرید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید