دموکرات‌ها چگونه چهره‌های مشهور شبکه‌های اجتماعی را برای تاثیرگذاری بر جوانان به خدمت می‌گیرند؟

این سخنران‌های چهره‌هایی چون دژا فاکس، نابلا نور، کارلوس ادواردو اسپینا، اولیویا جولیانا و جان راسل بودند که در مجموع بیش از ۲۴ میلیون دنبال‌کننده در فضای مجازی دارند. علاوه بر ارائه سخنرانی، به هر چهره تاثیرگذار دسترسی بی‌سابقه‌ای به فضاهای گوناگون برای تولید محتوا و تعامل مستقیم با مخاطبانشان هم داده شده بود.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || به چهره‌های شبکه‌های اجتماعی امکان حضور در مهمانی‌ها با اعضای کارزار ستاد انتخاباتی در قایق‌های بادبانی، غذا و نوشیدنی‌ رایگان و چندین مکان فیلمبرداری داده شده است

در روزهای نزدیک به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، کارزارهای سیاسی به طور فزاینده‌ای به شبکه‌های اجتماعی رو آورده‌اند تا رای‌دهندگان جوان‌تر را تحت تاثیر قرار دهند. در این میان، مجمع ملی دموکرات‌ها گوی سبقت را ربود و فهرستی طولانی از چهره‌های تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی را در همایش سال ۲۰۲۴ خود به نمایش گذاشت.

به گزارش نیوزویک، در شبی که می‌توان آن را «غلبه تیک‌تاک» بر مجمع ملی دموکرات‌ها نامید، میکروفون این کنوانسیون برای اولین بار در اختیار تعدادی از چهره‌های تاثیرگذار و تولیدکنندگان محتوا در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت تا در کنار چهره‌های سیاسی سرشناسی مثل باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، سخنرانی کنند.

این سخنران‌های چهره‌هایی چون دژا فاکس، نابلا نور، کارلوس ادواردو اسپینا، اولیویا جولیانا و جان راسل بودند که در مجموع بیش از ۲۴ میلیون دنبال‌کننده در فضای مجازی دارند. علاوه بر ارائه سخنرانی، به هر چهره تاثیرگذار دسترسی بی‌سابقه‌ای به فضاهای گوناگون برای تولید محتوا و تعامل مستقیم با مخاطبانشان هم داده شده بود.

مجمع ملی دموکرات‌ها به منظور نفوذ بر میلیون‌ها رای‌دهنده جدید بیش از ۲۰۰ تولیدکننده محتوا را در شیکاگو گرد آورد که برخی از آن‌ها در راستای حفظ منافع حزب دموکرات و دعوت به رای دادن به کامالا هریس سخنرانی کردند.

دژا فاکس، از فعالان مبارزه در زمینه حق زنان برای سقط جنین، در شبکه اجتماعی تیک‌تاک ۱۴۰ هزار دنبال‌کننده دارد. او اولین چهره تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی بود که دوشنبه‌شب در مجمع ملی دموکرات‌ها سخنرانی کرد. دژا فاکس از سال‌های نوجوانی در زمینه حقوق باروری کار کرده است و یکی از اعضای کارزار ریاست‌جمهوری هریس به شمار می‌رود.

نابلا نور، کارآفرین بنگلادشی‌ــ‌آمریکایی و مدافع کارزار «نگاه مثبت به بدن» با بیش از ۱۱ میلیون دنبال‌کننده در تیک‌تاک، یوتیوب و اینستاگرام، دومین چهره سرشناس شبکه اجتماعی بود که روز سه‌شنبه در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها روی سن رفت و از کامالا هریس حمایت کرد.

کارلوس ادواردو اسپینا هم که قرار است چهارشنبه در مجمع دموکرات‌ها شرکت کند، پدری اروگوئه‌ای و مادری مکزیکی دارد و با ویدیوهایش در مورد اخبار، سیاست، غذا، فوتبال و سیاست‌های مهاجرتی ایالات متحده طرفداران زیادی در تیک‌تاک به دست آورده است. او از شهرتش برای دفاع از حقوق مهاجران غیرقانونی و فشار برای اصلاح قوانین مهاجرت استفاده می‌کند.

اولیویا جولیانا نیز یک مدافع مشهور دیگر حق سقط جنین از تگزاس است که در نشست روز چهارشنبه کنوانسیون دموکرات‌ها قرار است درباره «مبارزه برای آزادی‌» سخنرانی کند.

انتخاب این چهره‌ها به این دلیل است که کامالا هریس تلاش دارد با تاکید بر حقوق زنان و حق انتخاب باروری یا سقط جنین برای آن‌ها، آرای بیشتری از جمعیت زنان را از صندوق ترامپ خارج و به نفع خود ثبت کند.

جان راسل هم یک روزنامه‌نگار با ۱۱ میلیون دنبال‌کننده در پلتفرم‌هایی مانند تیک‌تاک و یوتیوب است که قرار شده در شب پایانی مجمع ملی دموکرات‌ها سخنرانی کند. سازمان‌دهندگان این شب را «برای آینده ما» نام داده‌ و گفته‌اند این سخنرانی‌ها روایت‌هایی در مورد چگونگی مبارزه انتخابات ۲۰۲۴ خواهند بود.

راسل که به دلیل قابل دسترس کردن و قابل فهم کردن موضوع‌های سیاسی پیچیده برای مخاطبان وسیعی از جوانان مشهور است، احتمالا با حضور در این نشست، بر انرژی دادن به رای‌دهندگان جوان و تشویق آن‌ها به مشارکت در روند انتخابات تمرکز خواهد کرد.

در همین حال برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که به سازندگان محتوا در شبکه‌های اجتماعی امکان دسترسی به مهمانی‌ها در قایق‌های کروز با حضور اعضای کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها و مکان‌های متعدد فیلمبرداری با غذا و نوشیدنی رایگان داده شده است؛ در حالی که این امکان برای رسانه‌های سنتی فراهم نیست.

برخی از خبرنگاران گزارش دادند که به‌رغم امکانات رفاهی برای تولیدکنندگان محتوای شبکه‌های اجتماعی، گزارشگران رسانه‌های معتبر مطبوعاتی از ساده‌ترین امکانات هم محروم بودند و برخی برای پیدا کردن جایی برای نشستن هم مشکل داشتند.

استفاده از چهره‌های سرشناس به جای تبلیغات سنتی روشی است که در مطالعه جدید دانشگاه هاروارد هم به عنوان ترفندی تاثیرگذار بر جوانان موردتایید قرار گرفته است. نویسندگان مقاله‌ای مرتبط با این موضوع تاکید کرده‌اند که کانال دریافت اطلاعات در عصر کنونی به این شیوه یعنی استفاده از شبکه‌های اجتماعی است و راه گریزی از آن نیست. به گفته آن‌ها، همان‌طور که چهره‌های تاثیرگذار شبکه‌های اجتماعی در بالا بردن فروش محصولات نقش دارند، حضور آن‌ها در سیاست هم می‌تواند اثرگذار باشد.

با این نگاه، هر دو حزب برای دستیابی به حامیان بیشتر و جلب نظر رای‌دهندگان از افراد مشهور استفاده می‌کنند. ماه گذشته، در جریان کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان هم برگزارکنندگان از هالک هوگان، کید راک و جیسون آلدین به عنوان چهره‌های محبوب و رسانه‌ای دعوت کردند. با این حال دونالد ترامپ در ماه ژوییه از کارزار کامالا هریس که با اجرای خوانندگان رپ همراه بود، انتقاد کرد و گفت که «من به اجرای کنسرت یا سرگرمی نیاز ندارم و کافی است فقط به فکر ساختن یک آمریکای قدرتمند باشم.»

 

منبع انگلیسی: independentpersian

منبع فارسی: شارا

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

 

https://telegram.me/sharaPR