در سال 2022 باید در کدام شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید؟

در اینجا، ما سه پلتفرم مختلف رسانه‌های اجتماعی را پوشش می‌دهیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که چه زمانی باید و چه زمانی نباید از آنها در استراتژی تبلیغات رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| چه از آن برای تکمیل تلاش‌های بازاریابی درون‌گرای موجود خود استفاده کنید و چه برای تقویت کل استراتژی خود، رسانه‌های اجتماعی ابزار مؤثری برای دستیابی به اهداف بازاریابی شما هستند.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلفی برای انتخاب وجود دارد و هر کدام با مخاطبانی همراه هستند که پتانسیل تبلیغاتی متفاوتی را به همراه دارند. اگرچه پلتفرم‌های زیادی وجود دارد، کلی هندریکسون، مدیر ارشد رسانه‌های اجتماعی HubSpot، فکر نمی‌کند که شما باید از همه آنها استفاده کنید.

هندریکسون می‌گوید: «وقتی صحبت از انتخاب پلتفرم‌های اجتماعی برای سرمایه‌گذاری به میان می‌آید، اغلب پاسخ یکسانی برای همه وجود ندارد.» این به این دلیل است که بر اساس شخصیت‌های خریدار و اهداف بازاریابی کسب‌وکارتان، کانال‌های خاصی به تبلیغات شما کمک می‌کنند تا جذابیت بیشتری پیدا کنند، در حالی که کانال‌های دیگر ممکن است چندان تاثیرگذار نباشند.

در اینجا، ما سه پلتفرم مختلف رسانه‌های اجتماعی را پوشش می‌دهیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که چه زمانی باید و چه زمانی نباید از آنها در استراتژی تبلیغات رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

در کدام شبکه های اجتماعی باید تبلیغ کرد؟

وقتی تصمیم می گیرید از کدام شبکه های اجتماعی استفاده کنید، توصیه یک پلتفرم به پلتفرم دیگر ممکن است دشوار باشد. درعوض، بهتر است نگاهی جامع به نیازهای خود داشته باشید، درباره آنچه که هر پلتفرم ارائه می دهد تحقیق کنید و از آنجا بروید.

با این حال، برخی از شبکه‌های اجتماعی برای برآوردن نیازهای کلی بازاریابی نسبت به سایرین مجهزتر هستند و ما در زیر به آنها خواهیم پرداخت.


1. فیس بوک

فیس‌بوک تقریباً ۲ میلیارد کاربر فعال روزانه دارد که آن را به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی امروز تبدیل می‌کند. جای تعجب نیست که 62 درصد از شرکت ها از آن برای تبلیغات و بازاریابی در سال 2022 استفاده کنند.

هندریکسون می‌گوید: «چه خوب و چه بد، هر کسب‌وکاری نیاز به حضور تبلیغاتی در فیسبوک دارد» و دلایل متعددی برای این امر وجود دارد.

این پلتفرم قوی‌ترین ابزارها را برای بهینه‌سازی و هدف‌گیری دارد که بازاریابان را قادر می‌سازد تا سفر خریدار واقعی را در پلتفرم ایجاد کنند. هندریکسون با اشاره به نرخ تبدیل بالای پلتفرم (دقیقاً 9.2 درصد) اضافه می‌کند: «همچنین هزینه‌های زیادی برای شما به همراه دارد».

چه یک شرکت نرم افزاری یا یک تجارت پوشاک باشید، احتمالاً در فیس بوک به موفقیت خواهید رسید، به خصوص اگر از ابزار مدیریت تبلیغات آنها استفاده کنید و یک استراتژی بازاریابی فیس بوک ایجاد کنید که به دقت مخاطبان هدف شما را در نظر بگیرد.

می توانید به این شکل فکر کنید: 15 درصد از کاربران فیس بوک از این پلت فرم برای یافتن و خرید محصولات استفاده می کنند. فرض کنید شما یک تجارت الکترونیک هستید که مخاطبان مناسبی را برای تبلیغات شما هدف قرار داده است. در آن صورت، نرخ تبدیل بالای شبکه‌ها می‌گوید که بازار هدف شما، که در حال حاضر از پلتفرم برای خرید استفاده می‌کنند، احتمالاً بر اساس تبلیغات شما خرید می‌کنند.

اگر استفاده از فیس‌بوک را انتخاب کنید، می‌توانید از نرم‌افزار اتوماسیون، مانند Perfect Audience، استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم در حال پرورش سرنخ‌ها و هدف قرار دادن واجد شرایط ترین مشتریان هستید. Perfect Audience به شما کمک می کند لیستی از کاربرانی را در فیس بوک ایجاد کنید که به احتمال زیاد مشتری می شوند و آنها را برای تأثیر مستمر دوباره هدف قرار می دهد.

چه زمانی نباید در فیس بوک تبلیغ کنید؟

علیرغم مفید بودن برای اکثر مشاغل، هنوز زمان هایی وجود دارد که تبلیغات در پلتفرم آنقدرها سودمند نیست.

به عنوان مثال، اگر درک عمیقی از اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند ندارید، بهتر است فیس بوک را تا زمانی که بتوانید درک کاملی از آن‌ها به دست آورید، به تعویق بیاندازید.

 

2. اینستاگرام

اینستاگرام روزانه حدود 500 میلیون کاربر فعال دارد و 62.7 درصد از کاربران جهانی آن بین 18 تا 34 سال سن دارند. از نظر فعالیت کاربر، 70 درصد از علاقه مندان به خرید گزارش می دهند که از برنامه برای کشف محصول استفاده می کنند.

اینستاگرام می تواند برای مشاغل بسیار سودآور باشد. از افزودن ویژگی‌های خرید جدید گرفته تا فرو بردن انگشتان پا در پخش‌های زنده خرید، بیش از هر زمان دیگری بر خرید متمرکز شده است. این تلاش‌ها بیهوده نیستند – طبق نظرسنجی ما از بیش از 1000 متخصص بازاریابی، اینستاگرام به عنوان پلتفرم با بالاترین بازگشت سرمایه در سال 2021 در رتبه دوم قرار گرفت.

 

اینستاگرام همچنین پلتفرم انتخابی برای اینفلوئنسر مارکتینگ است — که به عنوان محبوب ترین و مؤثرترین روند با بیشترین بازگشت سرمایه در سال 2021 رتبه بندی شد. به لطف ظهور میکرو اینفلوئنسرها و ماهیت بصری پلت فرم، اینستاگرام یک روش موثر است.

بنابراین، در مجموع، اگر شما یک تجارت الکترونیک هستید که می توانید محتوای بصری با کیفیت بالا تولید کنید – یا از تأثیرگذاران در استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنید – اینستاگرام ارزش بررسی دارد.


چه زمانی نباید در اینستاگرام تبلیغ کرد؟

برخلاف فیس بوک، اینستاگرام واقعاً فقط به مشاغل B2C پاسخ می دهد. اگر یک کسب و کار شرکتی هستید که بر خریدهای مصرف کننده فردی متمرکز نیستید، احتمالاً در بازاریابی در اینستاگرام و ایجاد تعامل با مشکل مواجه خواهید شد.

اگر زمان یا امکانات لازم را ندارید، روی آوردن به یک پلتفرم دیگر احتمالاً موفقیت بیشتری را به همراه خواهد داشت زیرا زمانی را برای یادگیری در مورد اینستاگرام و ایجاد محتوای بصری با کیفیت بالا برای استفاده در آینده اختصاص می دهید.


3. یوتیوب

یوتیوب بیش از دو میلیارد کاربر ماهانه دارد. این پلتفرم نه تنها غول پیکر است، بلکه به ویژه در بین مخاطبان جوان تر محبوب است. این آمار خیره کننده را در نظر بگیرید – YouTube بیشتر از هر شبکه تلویزیونی به بزرگسالان 18 تا 24 ساله دسترسی دارد.

پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده، محتوای ویدیویی بیش از نیمی از کل ترافیک وب را تشکیل دهد. اگر هنوز به این فکر نکرده‌اید که چگونه ویدیو با استراتژی بازاریابی بلندمدت شما مطابقت دارد، اکنون زمان شروع است. در واقع، 30 درصد از بازاریابان قصد دارند در سال 2022 بیش از هر قالب دیگری روی ویدیو سرمایه گذاری کنند.

در حالی که یوتیوب پلتفرم واضحی برای محتوای ویدیویی طولانی است، اما در حال آماده شدن برای رقابت با TikTok و Instagram در بازی ویدیویی کوتاه است. در ژوئیه 2021، YouTube Shorts را منتشر کرد که به کاربران امکان می داد ویدیوهایی با اندازه 60 ثانیه یا کمتر ایجاد کنند.

در حالی که ما مطمئن نیستیم که Shorts چگونه تکامل خواهد یافت، این یک استراتژی نسبتا کم ریسک برای کشف است. در واقع، 83 درصد از بازاریابان قصد دارند در سال آینده سرمایه گذاری خود را در Shorts افزایش دهند.

 

چه زمانی نباید در یوتیوب تبلیغ کنید؟

مانند فیس بوک، امکان قرار گرفتن در معرض دید در یوتیوب به دلیل پایگاه کاربری عظیم آن بسیار بالاست. با این حال، با وجود میلیون‌ها ویدیو که در روز آپلود می‌شوند، باید به این فکر کرد که آیا تبلیغات شما تاثیرگذار خواهد بود یا خیر.

برای اینکه تبلیغات YouTube اثربخش باشد، به درک کاملی از مخاطبان خود نیاز دارید – آنها چه کسانی هستند، کجا زندگی می کنند. هنگامی که این تکلیف را انجام دادید، در موقعیت بهتری برای استفاده از گزینه های هدف گیری پیچیده YouTube خواهید بود.

 


منبع: hubspot

 

منبع فارسی:

شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران

فلوری نیدل