شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || این مقاله به بررسی ماشین جنگی روابطعمومی با نام تجاری مودی میپردازد. نویسنده استدلال میکند که تصویر قدرتمند و فراگیر رهبر فعلی هند، محصول یک استراتژی تبلیغاتی پیچیده و چندوجهی است. این استراتژی شامل تصاویر بصری قوی، لفاظیهای اغراقآمیز و استفاده ماهرانه از رسانههای اجتماعی است.
مورفولوژی یک ماشین جنگی
نویسنده با تشریح حضور پررنگ رهبر در رسانهها، از جمله تلویزیون، رسانههای اجتماعی و تجمعات عمومی، به بررسی مولفههای کلیدی این ماشین جنگی میپردازد.
او به طور خاص به موارد زیر اشاره میکند:
تصاویر بصری: تصاویر قدرتمند و نمادین رهبر، مانند قدم زدن او به تنهایی در مقابل پارلمان یا بازدید از معابد.
لفاظی: استفاده از بیانیههای بزرگ، وعدههای بلندپروازانه و روایتهای بومی برای ایجاد جذابیت عاطفی.
رسانههای اجتماعی: استفاده از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای انتشار پیام رهبر و ایجاد یک جامعه وفادار از پیروان.
پیامدهای این استراتژی
نویسنده استدلال میکند که این استراتژی تبلیغاتی پیامدهای مهمی برای انتخابات آینده هند خواهد داشت. او معتقد است که این استراتژی به رهبر فعلی کمک میکند تا رقبای خود را تحتالشعاع قرار دهد و نظر عمومی را به نفع خود جلب کند.
مقایسه با رهبران دیگر
نویسنده به طور خلاصه به رهبران دیگری مانند وینستون چرچیل و ولادیمیر پوتین اشاره میکند که از استراتژیهای مشابهی برای ایجاد یک تصویر قدرتمند از خود استفاده کردهاند.
در پایان نویسنده نتیجه میگیرد که ماشین جنگی روابطعمومی با نام تجاری مودی یک ابزار قدرتمند است که به رهبر فعلی هند کمک کرده است تا موقعیت خود را در قدرت تثبیت کند. او هشدار میدهد که این استراتژی میتواند به تضعیف دموکراسی هند منجر شود، زیرا فضای سیاسی را برای رقابت آزاد محدود میکند.
نویسنده: دیلیپ چریان
تاریخ انتشار: 2 فوریه 2024
منبع انگلیسی: outlookindia
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
|
نظر بدهید