دکتر عادل میرشاهی
مؤسسات روابطعمومی از دیرباز در کشور ما فعالیتهای گستردهای را انجام میدهند. یک مؤسسه کنفرانس بینالمللی برگزار میکند و مؤسسه دیگر سمپوزیوم روابطعمومی را مدیریت میکند. یک مؤسسه کنفرانس ملی روابطعمومی الکترونیکی و دیگری جشنواره مردمداری را برگزار میکند. در این میان رویدادهای انجمنهای روابطعمومی نیز هر روز برگزار میشوند.
این طیف وسیع از فعالیتهای علمی در حوزه روابطعمومی حقیقتاً قابلتقدیر است. بهویژه در زمانی که بخشهای صنعتی و دانشگاههای ما در این زمینه قدری دیرتر وارد میدان شده و ضعیفتر عمل کردهاند. در این میان مسئله اصلی که مطرح میشود این است که آیا جایی برای ارائه این محتواهای علمی و تخصصی وجود دارد؟
در ۲۰ سال اخیر، سایتهای زیادی در حوزه روابطعمومی ظهور پیدا کردند، اما هر کدام بعد از مدتی دیگر نتوانستهاند جایگاه خود را حفظ کنند و حذف شدهاند.
تنها سایتی که در این میان به تولید محتوای جدید پرداخته و بهصورت منظم فضای روابطعمومی کشور را توصیف کرده است سایت شارا است. شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران، امروز یک شبکه واقعی از متخصصان است که بهصورت منظم تولید محتوا میکنند و از این منظر باید به مدیرمسئول و سردبیر این سایت، جناب آقای دکتر باقریان تبریک گفت.
مزایای استفاده از سایت شارا
منبع جامع اطلاعات: سایت شارا بهعنوان یک پایگاه اطلاعاتی جامع، تمامی جوانب حوزه روابطعمومی را پوشش میدهد.
بهروز بودن اطلاعات: اخبار و اطلاعات سایت بهصورت مداوم بهروزرسانی میشود.
تخصصی بودن محتوا: مقالات و مطالب سایت توسط متخصصان و کارشناسان حوزه روابطعمومی تهیه شده است.
ایجاد ارتباط: سایت شارا فضایی برای برقراری ارتباط بین متخصصان روابطعمومی فراهم میکند.
منابع آموزشی: سایت شارا منابع آموزشی متنوعی را برای علاقهمندان به حوزه روابطعمومی ارائه میدهد.
این مزیتها، مزیتهای رقابتی شارا هستند که از بدو راهاندازی آن تا امروز، توانستهاند با استمرار، قوت یابند.
استمرار در طول زمان
استمرار یک نشریه، همانند تداوم تَپش قلب برای یک موجود زنده است. این استمرار، به نشریه هویتی مستقل بخشیده، اعتماد مخاطبان را جلب کرده و آن را به یک مرجع قابلاتکا تبدیل میکند. در ادامه به برخی از مهمترین دلایل اهمیت استمرار شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) میپردازیم:
۱. ایجاد اعتماد و اعتبار:
شناخت مخاطب: باگذشت زمان، نشریه شناخت عمیقی از مخاطبان خود پیدا کرده است و میتواند محتوایی متناسب با نیازها و علایق آنها تولید کند.
اعتبار تخصصی: استمرار در انتشار مطالب تخصصی، شارا را به یک مرجع قابلاعتماد در حوزه خود تبدیل کرده است.
جذب مخاطبان وفادار: مخاطبان با دانستن اینکه میتوانند به طور منظم به محتوای جدید و باکیفیت دسترسی داشته باشند، به شارا وفادار هستند و مرتباً از آن بازدید میکنند.
۲. تقویت برند و هویت شارا:
شناختپذیری: باگذشت زمان، شارا هویتی مستقل و شناختهشده پیدا کرده است.
متمایزشدن از رقبا: استمرار در انتشار محتوا، به شارا کمک کرده است تا از رقبا متمایز شده و جایگاه خود را در عرصه روابطعمومی کشور تثبیت کند.
۳. گسترش مخاطبان:
معرفی به مخاطبان جدید: باگذشت زمان، شارا توانسته است مخاطبان جدیدی را به خود جذب کند.
اشتراکگذاری محتوا: مخاطبان راغبترند تا محتوای شارا که بسیار باسابقه است را در شبکههای اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. ضمن اینکه شارا، خود کانالهای رسانه اجتماعی خود را تقویت کرده است.
۴. ایجاد آرشیو و منبع اطلاعاتی:
بایگانی اطلاعات: شارا بهعنوان یک نشریه باسابقه، آرشیوی غنی از اطلاعات را در اختیار دارد که میتواند برای پژوهشگران و علاقهمندان بهعنوان یک منبع ارزشمند مورداستفاده قرار گیرد.
تحلیل روندها: با بررسی آرشیو شارا میتوان روندهای تغییرات در یک حوزه خاص را تحلیل کرد.
این ویژگیها باعث شده است که سایت شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران امروز یکی از سایتهای برجسته در حوزه روابطعمومی باشد و بتواند به یک منبع قابلدسترس، معتبر، مستند و مهم تبدیل شود.
امیدواریم که این حرکت همچنان ادامه پیدا کرده و با استعانت از خداوند بزرگ و کارشناسان، متخصصان، مجریان، مدیران و اساتید روابطعمومی و ارتباطات کشور جایگاه فوقالعاده خود را حفظ نماید.
انتهای پیام/
نظر بدهید