درآمد تبلیغات یوتیوب قرار است به 30.4 میلیارد دلار افزایش یابد – بیش از دو برابر نرخ رشد سال ۲۰۲۲

امسال درآمد تبلیغات یوتیوب با 4.0 درصد افزایش به 30.4 میلیارد دلار در مجموع خواهد رسید. این بیش از دو برابر نرخ رشد ثبت شده در سال 2022 است و انتظار می رود درآمدهای تبلیغاتی در نیمه دوم سال جاری بهبود یابد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || یوتیوب به نیمی از کل کاربران اینترنت در سراسر جهان می رسد (2.07 میلیارد)، و علیرغم اینکه رکود بازار تبلیغات دیجیتال به شدت آسیب دیده است، روزانه بیش از یک میلیارد ساعت ویدیو در یوتیوب تماشا می‌شود.

این یافته‌ها نشان داد که این پلتفرم همچنان در بین کاربران اینترنت محبوب است و جایگاه قدرتمندی در بازار تبلیغات ویدیویی آنلاین دارد.

کاهش سرعت سرمایه گذاری در تبلیغات دیجیتال در سراسر جهان تأثیر زیادی بر این صنعت داشته است. با این حال، یوتیوب بیش از همه ضربه خورده است.

درآمد تبلیغات سه ماهه چهارم 2022 نسبت به سال قبل 8.8 درصد کاهش یافت، زیرا بازاریابان سرمایه‌گذاری را به سمت رسانه‌های خرده‌فروشی و جستجو سوق دادند و با TikTok، Instagram Reels و ATT اپل مبارزه کردند.

با این حال، امسال درآمد تبلیغات یوتیوب با 4.0 درصد افزایش به 30.4 میلیارد دلار در مجموع خواهد رسید. این بیش از دو برابر نرخ رشد ثبت شده در سال 2022 است و انتظار می رود درآمدهای تبلیغاتی در نیمه دوم سال جاری بهبود یابد.

طبق گفته Kepios، میزان دسترسی به تبلیغات بزرگسالان یوتیوب 2.07 میلیارد تخمین زده می شود که تقریباً دو برابر بیشتر از TikTok و Instagram است.

با مساعدتر شدن شرایط تجارت، Warc Media پیش‌بینی می‌کند که رشد درآمد یوتیوب در سال 2024 به 10.3 درصد افزایش یابد و تا پایان سال به 33.5 میلیارد دلار برسد.

 

انتهای پیام/