این رقم نشاندهنده افزایش ۵.
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومیایران (شارا) || درآمد تبلیغات جستجوی ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ به رکورد ۸۸.۸ میلیارد دلار رسید.
این رقم نشاندهنده افزایش ۵.۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ است و نشان میدهد که جستجو همچنان علیرغم افزایش قیمتها و رقابت فزاینده، کانال تبلیغاتی قدرتمندی باقی مانده است.
یافتهها
جستجو با ۳۹.۵ درصد از کل سهم بازار، همچنان بزرگترین بخش تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص میدهد. با این حال، این سهم در سالهای اخیر به طور پیوسته در حال کاهش بوده است.
رشد سالانه تبلیغات جستجو کندتر از کل صنعت دیجیتال و سایر فرمتهای تبلیغاتی مانند رسانههای اجتماعی و ویدیو است.
علیرغم کند شدن رشد، تبلیغات جستجو در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ با ۱۲.۳ درصد افزایش، قویترین عملکرد را داشته است.
– درآمد تبلیغات رسانههای اجتماعی در سال ۲۰۲۳ با ۸.۷ درصد افزایش به ۶۴.۹ میلیارد دلار رسید.
— تبلیغات ویدیویی ۵۲.۱ میلیارد دلار یا ۲۳.۲ درصد از کل درآمد تبلیغاتی را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داد.
– درآمد تبلیغات نمایشی در سال ۲۰۲۳ به ۶۶.۱ میلیارد دلار رسید که رشدی ۴ درصدی را نشان میدهد.
– شبکههای خردهفروشی: شبکههای رسانهای خردهفروشی شاهد افزایش ۱۶.۳ درصدی درآمد به ۴۳.۷ میلیارد دلار بودند.
چشمانداز سال ۲۰۲۴:
IAB چشمانداز را “امیدوارکننده” میداند، اما خاطرنشان میکند که تبلیغکنندگان باید برای سازگاری با رفتارهای متغیر مصرفکننده، کانالهای مصرف جدید، مقررات حفظ حریم خصوصی و تحولات هوش مصنوعی آماده باشند.
منبع انگلیسی: searchengineland
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
|
نظر بدهید