شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– خلاقیت در رهبری، حل مشکلات و هنرها مورد استفاده قرار می گیرد. اما چه ارزشی برای کسب و کارها دارد؟
این واژه در زبان انگلیسی معادل «cre a tiv i ty» است. یک اسم که فنوتیک آن برابر « \?kre-(?)a-‘ti-v?-te, ?kre-?-\» می باشد. به معنای توانایی ساخت چیز جدید، فکر جدید یا ایده جدید است.
در هسته اصلی آن، خلاقیت فرآیند آگاهانه حل مساله است. این حال مساله از دوران غارنشینی در عصر پارینه سنگی تا بحث های تکنولوژیکی امروز شرکت اپل وجود داشته است. با توجه به فضا، خلاقیت چیزی است که اکثر موجودات از آنه بهره مند هستند. این شامل پرندگان و زنبورهای عسل نیز می شود.
برای مثال، در روابط عمومی یک فکر خلاق به این فکر می کند چگونه می توانیم به گونه ای با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنیم که صدای برند ما در زمانه ای که مردم به شدت بمباران اطلاعاتی می شوند، به گوش مخاطبان برسد؟ یا چگونه می توان افراد را به کمک های مالی به یک موسسه خیریه تشورق کرد؟
در آژانس های تبلیغات و بازاریابی، خلاقیت عناصر هنری را شرح می دهد. از قبیل، حروفچینی، تصویر سازی و کلمات، و آنچه آنها برای حل مشکلات خود از آن استفاده می کنند.
همه ارتباطات بازاریابی به منظور حل یک مساله بوجود آمده اند: برای اطلاع رسانی، آموزش و یا سرگرمی. اما اگ ارتباطات توجه دیگران را جلب نمی کند یا در مقابل جمعیت ناتوان است چه؟
مشکل حل نشده است.
این است که ارتباطات بازاریابی نیازمند اجرای خلاقیت می باشد. خلاقیت نیازمند مقابله با مساله شایع از راه واقعی، خلاف عادت و مبتکرانه است. که ناگهان ما آن را اعلام می کنیم.
در نظر بگیرید قطعه ای مستقیم از بازاریابی را می توانید در جریان اهدای جایزه بهداشت افریقا را در نظر بگیرید که پزشکان دانش آموخته را تشویق می کند برای توسعه مراقبت های بهداشتی و کسب تجارب ارزشمند به افریقا بیایند. عنوان «نخستین تبلیغات رادیویی جهانی گوشی پزشکی» کاری بود که بخش بازاریابی انجام داد و در آن گوشی پزشکی در جعبه ای قرار داده شد. زمانی که سنسور فشار سنج به صدا در می آمد فایل صوتی مورد نظر شروع به اجرا می شد. بوم تاون، مغز پشت این ایده بود که تمام فارغ التحصیلان دوره پزشکی باید یک ست گوشی پزشکی داشته باشند، بنابراین ایده خود را میان تمام همکاران خود به اشتراک گذاشت.
از آنجا که مجموعه گسترده ای از کار سازمان های آینده در سطح جهان انجام شد، بسیاری از کارها در چارچوب آژانس هایی که بدنبال همسانان خود هستند انجام می گیرد. اما شما در واقع نیازمند توجه به مصرف کنندگان هستید. اینکه عادات خرید آنها چگونه تغییر می کند، چه چیزی توجه آنها را در طبقات سوپر مارکت به خود جلب می کند؟
مصرف کنندگان و عادات خرید آنها دائما در حال تغییرند و به همین دلیل روابط عمومی باید از خلاقیت برای جلب توجه آنها استفاده کند.
اما در همه این موارد فقط یک چیز ثابت باقی می ماند: «لذت» مصرف کنندگان زمانی که هر ارتباطی را تجربه می کنند، باید فکر کنند که با هوش هستند، اینکه متفکرانه عمل کرده اند، سرگرم شوند و بتوانند زمان خوشی را بگذرانند. این چیز جالبی است و باید هدف نهایی هر آژانسی باشد و در آن سعی خود را انجام دهند. این جایی است که «اجبار» در خلاقیت به درستی به کار گرفته می شود و اثر مورد نظر را باقی می گذارد.
منبع: http://www.bizcommunity.com/Article/196/12/112642.html
|
نظر بدهید