شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || مدیرعامل گروه رسانهای بزرگ اکسل اشپرینگر در آلمان اخیراً در یادداشتی اعلام کرده است که خبرنگاران در معرض ریسک جایگزینشدن با سیستمهای هوش مصنوعی ازجمله ChatGPT قرار گرفتهاند. درنتیجه، به نظر او تنها کسانی از این تغییر در امان خواهند ماند که بتوانند بهترین محتواهای اختصاصی و بکر را تولید کنند.
این اظهارنظر در شرایطی اعلام شده است که این شرکت بهدنبال افزایش درآمد در دو روزنامه «بیلد» و «دی ولت» و حرکت بهسمت تبدیل این روزنامهها بهشکل تماماً دیجیتالی است. گفته میشود که این فرایند همچنین شامل تعدیل نیرو خواهد بود، چون خودکارشدن برخی امور و استفاده از هوش مصنوعی نیاز به بسیاری از جایگاههای شغلی را از بین میبرد.
دوپفنر میگوید ابزارهای هوشمند مصنوعی ازجمله ChatGPT وعده ایجاد انقلاب در اطلاعات را میدهند و خیلی زود در زمینه گردآوری اطلاعات از انسانها پیشی میگیرند. او ادامه میدهد: «درک این تغییر برای حفظ قابلیت زیستپذیری ناشران در آینده ضروری است. فقط شرکتهایی باقی خواهند ماند که بهترین محتواهای اختصاصی را تولید کنند.»
@it_24
|
نظر بدهید