حرفه‌ای‌های روابط عمومی احساس می‌کنند که دست‌کم گرفته شده‌اند و تحت فشار زیاد قرار دارند
در زمینه پذیرش هوش مصنوعی، ۹۸ درصد از حرفه‌ای‌های روابط عمومی اذعان کردند که به نوعی از هوش مصنوعی برای محتوا، ایده‌پردازی و تحقیق استفاده می‌کنند

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || مطالعه‌ای نشان می‌دهد که تنها ۱۲ درصد از حرفه‌ای‌های روابط عمومی از حقوق خود کاملاً راضی هستند، در حالی که تنها ۱۶ درصد از آن‌ها احساس رضایت شغلی دارند.

طبق گزارش نظرسنجی “دیدگاه‌های آژانس روابط عمومی 2025” (ویرایش هند)، بیشتر حرفه‌ای‌های روابط عمومی در هند از نظر حقوق خود احساس نارضایتی دارند. در این نظرسنجی، تنها ۱۲ درصد از حرفه‌ای‌های روابط عمومی از حقوق خود کاملاً راضی بودند و تنها ۱۶ درصد از آن‌ها احساس رضایت شغلی داشتند. همچنین تنها یک سوم از حرفه‌ای‌ها هنوز آینده‌ای در نقش‌های آژانسی می‌بینند. بر اساس این نظرسنجی، بیشتر حرفه‌ای‌های روابط عمومی بین ۲ تا ۶ مشتری را مدیریت می‌کنند و ۴۵ تا ۵۵ ساعت در هفته کار می‌کنند، در حالی که احساس می‌کنند دست‌کم گرفته شده‌اند و تحت فشار زیاد قرار دارند.

علاوه بر این، ۳۸.۵ درصد از حرفه‌ای‌های آژانس‌ها به طور فعال در حال بررسی انتقال به بخش‌های داخلی هستند. این نظرسنجی به چالش‌های حرفه‌ای‌های روابط عمومی اشاره دارد، به طوری که دو سوم از آن‌ها می‌گویند که تأمین پوشش‌های تحریریه به طور فزاینده‌ای دشوار شده است. ۶۶ درصد از حرفه‌ای‌ها اعلام کردند که مدیریت انتظارات قدیمی مشتریان یکی از چالش‌های عمده است، زیرا بسیاری از برندها هنوز روابط عمومی را تنها از طریق پوشش‌های رسانه‌ای تعریف می‌کنند.

در زمینه پذیرش هوش مصنوعی، ۹۸ درصد از حرفه‌ای‌های روابط عمومی اذعان کردند که به نوعی از هوش مصنوعی برای محتوا، ایده‌پردازی و تحقیق استفاده می‌کنند، با این حال ۶۷ درصد نگران کاهش خلاقیت توسط هوش مصنوعی هستند و ۷۳ درصد از از دست دادن جنبه انسانی در داستان‌گویی ابراز نگرانی کرده‌اند.

شاشانک بهاردواج، شریک مدیریتی WebX و بنیان‌گذار PR & Comms Collaborative، بر لزوم تحول سریع در صنعت تأکید کرد. او گفت: “مدل آژانسی باید برای رفع ایستایی شغلی تکامل یابد و مسیرهایی برای رشد و تنوع به طور فعال ارائه دهد، وگرنه با خطر از دست دادن استعدادها به صنایع آینده‌نگر مواجه خواهیم شد. جبران خسارت باید بازساختار شود، برنامه‌های مربیگری باید تقویت شود و آژانس‌ها باید محیطی کارآفرینانه ایجاد کنند که در آن کارکنان احساس قدرت در نوآوری و رشد کنند.”

تارونجیت رتان، بنیان‌گذار انجمن حرفه‌ای‌های روابط عمومی هند و شریک مدیریتی Nucleus PR، افزود: “چشم‌انداز روابط عمومی شکاف واضحی را نشان می‌دهد: استعدادهای نوظهور به دنبال انعطاف‌پذیری هستند، در حالی که حرفه‌ای‌های با تجربه در حال تطبیق با ارتباطات دیجیتال فزاینده هستند و بین این دو وضعیت آشوبی ایجاد شده است.

موفقیت اکنون نیازمند تکامل مستمر است تا تخصص ایستا. آینده متعلق به اکوسیستم‌های یکپارچه است که در آن آژانس‌ها به عنوان شرکای استراتژیک خدمت می‌کنند و تغییر ذهنیت در هر دو طرف درباره نقش روابط عمومی در شهرت برند، در حالی که استقلال خلاقانه حفظ می‌شود، صنعت ما را برای چالش‌های فردا متحول می‌کند.”

نویسنده: استوری‌بورد
تاریخ انتشار: 19 مارس 2025
منبع: وایر

انتهای پیام/