جستجوی گوگل در 10 سال آینده

به نظر می‌رسد که آینده جستجو گوگل ترکیبی از هوش مصنوعی و تخصص انسانی خواهد بود. مدل‌های زبانی بزرگ نقش فزاینده ای در ارائه نتایج به کاربران خواهند داشت، اما انسان‌ها همچنان برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا و اطمینان از ارائه اطلاعات دقیق و مفید به کاربران ضروری خواهند بود.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، اخیراً در مورد اینکه هوش مصنوعی چگونه بر ظاهر موتورهای جستجو در ده سال آینده تأثیر خواهد گذاشت، صحبت‌هایی کرده است.


او تأکید کرد که در حالی که هوش مصنوعی نقش فزاینده‌ای در جستجو ایفا می‌کند، اما افراد و وب‌سایت‌ها همچنان در آینده نقش مهمی خواهند داشت.

هوش مصنوعی از قبل نقش مهمی در جستجو دارد: پیچای خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی سال‌هاست که بخشی از جستجو بوده است و گوگل از سال ۲۰۱۶ زیرساخت‌هایی را برای آن ایجاد کرده است.

جستجو در حال تکامل است، اما هدف یکسان باقی می‌ماند: پیچای گفت که جستجو همیشه در حال تکامل بوده است و علیرغم اینکه امروزه با ۱۵ سال پیش متفاوت است، هنوز هم در مورد ارائه اطلاعات از وب است.

هدف نهایی کمک به کاربران برای یافتن اطلاعات مورد نیازشان به روشی آسان و کارآمد است.

مردم به جستجو اعتماد دارند: پیچای خاطرنشان کرد که مردم به جستجوی گوگل اعتماد دارند و آن را دوست دارند و با آن تعامل دارند. این اعتماد برای ادامه موفقیت گوگل در آینده ضروری خواهد بود.

مدل‌های زبانی بزرگ، ابزارهای قدرتمندی برای جستجو هستند: پیچای معتقد است که LLMها (مدل‌های زبانی بزرگ) ابزارهای قدرتمندی هستند که می توانند برای بهبود جستجو استفاده شوند.

او گفت که گوگل به توسعه تجربیات جستجوی مولد که از مدل‌های زبانی بزرگ برای ارائه نتایج مرتبط تر و مفیدتر به کاربران استفاده می‌کند، ادامه خواهد داد.

نقش انسان‌ها و وب‌سایت‌ها همچنان مهم خواهد بود: با وجود ظهور هوش مصنوعی، پیچای تأکید کرد که انسان‌ها و وب‌سایت‌ها همچنان در آینده نقش مهمی در جستجو خواهند داشت.

او گفت که مردم هنوز هم نیاز به ایجاد محتوای با کیفیت بالا دارند و گوگل باید به خزیدن و فهرست کردن وب برای ارائه آن محتوا به کاربران ادامه دهد.

در مجموع، به نظر می‌رسد که آینده جستجو گوگل ترکیبی از هوش مصنوعی و تخصص انسانی خواهد بود. مدل‌های زبانی بزرگ نقش فزاینده ای در ارائه نتایج به کاربران خواهند داشت، اما انسان‌ها همچنان برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا و اطمینان از ارائه اطلاعات دقیق و مفید به کاربران ضروری خواهند بود.

 

منبع انگلیسی: adage

منبع فارسی: شارا

 

انتهای پیام/

<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>