شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || مایکروسافت دیپ سرچ (Deep Search) را در ماه دسامبر معرفی کرد، ماه گذشته برای برخی از کاربران فعال شد و اکنون به طور رسمی برای همه کاربران فعال است.
جستجوی عمیق بینگ، یک ویژگی اختیاری هوش مصنوعی مولد برای کمک به جستجوگران در یافتن پاسخ به سوالات پیچیده، اکنون برای همه کاربران فعال شده است.
به گزارش شارا به نقل از، مایکروسافت امروز اعلام کرد که همه کاربران میتوانند با کلیک بر روی دکمه جستجوی عمیق در بالای صفحه نتایج جستجو، به این ویژگی دسترسی داشته باشند.
جستجوی عمیق بینگ در ابتدا در دسامبر ۲۰۲۳ به عنوان موتور جستجویی معرفی شد که با استفاده از نمایه بینگ و چتجیپیتی نسل چهارم به جستجوهای شما عمق بیشتری میبخشد تا نتایج جستجوی متناسبتر و عمیقتری ارائه دهد.
این ویژگی در اوایل فوریه برای مدت کوتاهی فعال شد، سپس برای آزمایش بیشتر حذف شد. در اوایل این ماه دوباره فعال شد و اکنون مایکروسافت رسماً راه اندازی آن را اعلام کرده است.
چه چیزی جدید است؟
جوردی ریباس از مایکروسافت اعلام کرد: “جستجوی عمیق اکنون در دسترس است. این ویژگی از شاخص بینگ موجود ما استفاده میکند و از چتجیپیتی نسل چهارم برای گسترش و بهبود درخواست شما و تعیین اهداف احتمالی استفاده میکند.”
مایکل شچتر از مایکروسافت نیز تأیید کرد که این ویژگی اکنون برای “همه کاربران” فعال است.
نحوه کار:
جستجوی عمیق بر روی فهرست وب و سیستم رتبهبندی بینگ بنا شده است. سپس از چتجیپیتی نسل چهارم برای تشخیص تمام اهداف و تغییرات ممکن در پشت پرس و جو و محاسبه توضیحات برای هر یک از آنها استفاده میکند تا “مجموعهای ایدهآل از نتایج” ایجاد کند.
پس از استفاده از ترکیبی از تکنیکهای جستجو، جستجوی عمیق نتایجی را نشان میدهد که معمولاً در نتایج جستجو ظاهر نمیشوند.
رتبهبندی نتایج جستجوی عمیق:
مهمترین عامل، تطابق صفحه با توضیحات گسترده بینگ است.
عوامل دیگر شامل مرتبط بودن موضوع، سطح جزئیات، اعتبار منبع، خلاقیت و محبوبیت صفحه هستند.
سرعت:
جستجوی عمیق به سرعت نتایج جستجوی معمولی بارگیری نمیشود. مایکروسافت میگوید که ممکن است تکمیل جستجوی عمیق تا ۳۰ ثانیه طول بکشد. این کندی میتواند باعث شود که این ویژگی جذابیت خود را از دست بدهد، زیرا اکثر جستجوگران صبر زیادی نخواهند داشت.
چرا این ویژگی مهم است؟
جستجوی عمیق یکی دیگر از نمونههای استفاده از هوش مصنوعی در نتایج جستجو است.
به نظر میرسد این نتایج جستجو در مقایسه با Bing Chat، گوگل بارد و Google SGE کلیک بیشتری دریافت میکنند.
مایکروسافت از کاربران میخواهد که این ویژگی را امتحان کنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند.
آیا این ویژگی را امتحان کرده اید؟ نظرات خود را در مورد جستجوی عمیق ببنگ Bing به اشتراک بگذارید.
بری شوارتز | ۲۲ مارس ۲۰۲۴ |
منبع انگلیسی: ونتوربیت
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
|
نظر بدهید