جریمه‌های سنگین در انتظار ۱۹ شبکه اجتماعی

به گفته تیری برتون کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور بازارهای داخلی، قوانین سرویس‌های دیجیتال (DSA) شرکت‌های فناوری را ملزم می‌کند تا ماه آگوست ۲۰۲۳ ریسک مدیریتی را قبول کنند، بررسی‌های خارجی و مستقل از کسب وکارشان انجام دهند، داده‌ها را با مقامات و محققان به اشتراک بگذارند و دستورالعمل‌ها را به کار گیرند.

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || ۱۹ شرکت شبکه‌های اجتماعی باید قوانین مربوط به محتوای آنلاین را رعایت کنند، در غیر این صورت با جریمه‌های سنگین تا سقف ۶ درصد درآمد جهانی شرکت مواجه می‌شوند.
 
 به گزارش مهر، به گفته تیری برتون کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور بازارهای داخلی، قوانین سرویس‌های دیجیتال (DSA) شرکت‌های فناوری را ملزم می‌کند تا ماه آگوست ۲۰۲۳ ریسک مدیریتی را قبول کنند، بررسی‌های خارجی و مستقل از کسب وکارشان انجام دهند، داده‌ها را با مقامات و محققان به اشتراک بگذارند و دستورالعمل‌ها را به کار گیرند.
 
 این ۱۹ شرکت، گوگل‌مپس، گوگل‌پلی، گوگل‌سرچ، گوگل‌شاپینگ، یوتیوب (متعلق به آلفابت)، اینستاگرام، فیسبوک (متعلق به متا)، مارکت پلیس آمازون و اپ‌استور اپل را شامل می‌شود. دیگر شرکت‌های ملزم به رعایت قانون اتحادیه اروپا، لینکدین و موتور جستجوی بینگ (متعلق به مایکروسافت)، پینترست، اسنپ‌چت، تیک‌تاک، توئیتر، ویکی‌پدیا، زالاندو و علی‌اکسپرس (متعلق به علی بابا) هستند.
 
 برتون اعلام کرد: ما ۱۹ پلتفرم آنلاین و موتور جستجو را در نظر گرفتیم که به طور سیستماتیک مرتبط هستند و مسئولیت‌های خاصی برای ایمن نگه داشتن اینترنت دارند.
 
 شرکت‌های مذکور باید اقدامات بیشتری برای مقابله با اخبار جعلی انجام دهند و اقدامات حفاظتی و گزینه‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار دهند، آنها همچنین باید از کودکان محافظت کنند و در غیر این صورت با جریمه‌های سنگین تا سقف ۶ درصد درآمد جهانی شرکت مواجه می‌شوند.
 
 برتون اعلام کرد، مشغول بررسی است تا ۴ یا ۵ شرکت دیگر را ملزم به رعایت قانون DSA کند. تصمیم نهایی در این باره در چند هفته آینده اعلام می‌شود.