شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| یکی از الزامات و رسالت های مهم روابطعمومیها، اطلاع رسانی است که یک وجه آن از دریچه خبر و خبرنویسی می گذرد!
خبرنویسی در روابط عمومی نیازمند گذراندن آموزش و یادگیری است که بعضا این مقوله مهم در روابط عمومی مغفول مانده و روابط عمومی ها عاجز از خبرنویسی هستند.
این نقص مهم همواره پاشنه آشیل روابط عمومی ها بوده و در بزنگاه هایی که می بایست روابط عمومی بدون حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به این مهم بپردازد، خود را نمایان می کند!
یکی از مهمترین رساالت های روابط عمومی در دستگاه های دولتی، تولید و تنظیم خبر و تلاش برای بکارگیری راهکارهای مهم ارتباطی برای انتشار به موقع و موثر آن در سایت آن سازمان و به رسانه های گروهی است.
این رسالت مهم متاسفانه در دستگاه های دولتی و در روابط عمومی ها نادیده انگاشته شده و روابط عمومی ها در خبرنویسی نه در چارچوب حرفه یی دچار مشکل عدیده می شوند.
خبرهایی که در سایت های سازمان و ارگانهای دولتی دیده می شود کاملا غبرحرفهای با تیترهایی که با لید همخوانی نداشته و استفاده از عبارت هایی مانند: “محترم، فرمودند و…”برای مدیر ارشد آن سازمان است.
یک روابط عمومی حاذق، مطلع و آگاه می بایست برای اهمیت دادن به این بخش ضمن برگزاری دوره های آموزشی ،فردی را برای تهیه خبر گمارده تا نسبت به تهیه خبر اقدام و در زمان هایی که امکان حضور خبرنگاران وجود ندارد خبری متقن و حرفهای انتشار دهد.
امید آنکه سازمان ها و دوایر دولتی با برگزاری دوره های آموزشی و نیز تهیه بروشورهای مربوطه دانش کارکنان روابط عمومی خود را برای خبرنویسی بالا برده تا در مواقع بحرانی دچار این مشکل نشوند.
|
نظر بدهید