جشنواره بینالمللی خلاقیت شیرهای کن: سامسونگ و کوکاکولا کولاک کردند
جشنواره بینالمللی خلاقیت شیرهای کن از ۳۱ خرداد شروع شدو در روز ۶ تیر ماه پس از معرفی خلاقترینها و اهدای جوایز به آنها به پایان رسید.
در وب سایت رسمی این جشنواره نوشته شده است: ما عقیده داریم خلاقیت نیروی محرکه برای کسب و کارها،تغییرات و رسیدن به هدف است. به همین دلیل است که برگزارکنندگان کمپینهای خلاقانه در این جشنواره شرکت میکنند. ما الهامبخش خلاقیتهای شجاعانه هستیم که مسیر و جریان ارتباطات را تغییر میدهند. کاربران صنعت ارتباطات و تبلیغات خلاق از سراسر جهان گرد هم میآیند و ایدههایی را به اشتراک میگذارند، کسب و کارهایی صورت میگیرد و قدرت خلاقیت را در جشنواره شیر کن باهم جشن میگیرند.
در این جشنواره، آژانسهای تبلیغاتی، برندها، شبکههای اجتماعی، جستجو و تکنولوژی و برخی شرکتهای تولیدکننده حضور دارند. بزرگان تبلیغات با کمپینهای برندهای مشهوری مثل آدیداس، آمازون، نستله، BMW و .. در این جشنواره شرکت کردهاند. در میان نامهای بزرگ، گوگل، اینستاگرام، مایکروسافت، Adobe، Dell و بسیاری شرکتهای دیگر در بخش اجتماعی، جستوجو و تکنولوژی دیده میشود.
بیش از ۱۲ هزار نمایندۀ ۴ هزار شرکت از ۹۰ کشور در طول این جشنواره برای خود یک رویداد از گردهماییهای کوچک گرفته تا جشنها و جلسات بزرگ سازماندهی میکنند. همچنین، سخنرانیها، کارگاهها و رویدادهایی در زمینه خلاقیت و تبلیغات برگزار میشود.
دریافت ۲۷ جایزه توسط سامسونگ در جشنواره « شیرهای کن » Cannes Lions
کمپانی سامسونگ در جشنواره شیر های کن رکوردی جدید را کسب کرد ، به گزارش زوم تک به نقل از روابط عمومی سامسونگ این شرکت در جشنواره شیر های کن که به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره های تبلیغاتی جهان به حساب می آید موفق به کسب ۱۶ جایزه توسط هیئت داوران این جشنواره شد. این موفقیت رکوردی جدید در دنیای تبلیغات امروزی به شمار می رود.
سامسونگ در این جشنواره با یک کمپین جدید بنام رونمایی از استعداد ها توانست این موفقیت را از آن خود نماید. این کمپین از این جشنواره ۷ جایزه را از آن سامسونگ کرد. این کمپین با تشویق کاربران به طرح ایدهها و آرزوهایشان و همچنین به اشتراک گذاشتن آنها با سامسونگ، موفق شد به آرزوهای مردم، رنگ واقعیت ببخشد.
وون پیو هونگ، مدیر ارشد بخش بازاریابی شرکت سامسونگ، در این باره گفت: «موفقیت ما، نتیجه تلاش سامسونگ برای درگیر کردن مخاطبان از سراسر دنیا است تا به آنها کمک کنیم نیازهای خود را بهتر بشناسند. این فعالیتها در راستای فلسفه شرکت سامسونگ طرحریزی شدهاند که همواره میکوشد زندگی مصرفکنندگان را به کمک نوآوریهای دیجیتال، پربارتر کند.» وی ادامه داد: «سامسونگ برندی است که برای تسهیل زندگی مصرفکنندگان تلاش میکند و کمپین Launching People رونمایی از استعدادها به ما کمک میکند تا از طریق محصولات و خدمات نوآورانهمان به این هدف دست یابیم.»
در این جشنواره، اپلیکیشن «به من نگاه کن» Look at me که برای کودکان مبتلا به اوتیسم طراحی شده است نیز، برنده پنج جایزه از جمله جایزه طلا در گروه تکنولوژیهای فضای مجازی شد. از دیگر کمپینهای جذاب سامسونگ که در این جشنواره موفق به دریافت هفت جایزه شد، کمپین «کامیون ایمن» Safety Truck بود. این کمپین که به منظور جلوگیری از تصادفات جادهای طراحی شده، جایزهای را از آن خود کرد که هرساله به ایدههای پیشرویی اهدا میشود که بتوانند مسیر جدیدی برای صنعت تعیین کنند. اپلیکیشن «حافظه ذخیره» Back up Memory نیز برنده سه جایزه مختلف از این جشنواره شد. این اپلیکیشن برای آن دسته از مبتلایان به آلزایمر که هنوز در مراحل اولیه آن به سر میبرند طراحی شده است. همچنین «دستان شنوا» Hearing Hands که یک سرویس مخصوص زبان اشاره است نیز دو جایزه برنز از این جشنواره دریافت کرد.
امسال شصت و دومین سال برگزاری جشنواره بینالمللی خلاقیت «شیرهای» کن بود که در آن شرکتهایی از ۹۰ کشور جهان، بیش از ۴۰ هزار اثر را در زمینههای مختلفی چون تبلیغات تلویزیونی و مطبوعاتی، بازاریابی و روابط عمومی در ۲۰ دستهبندی مختلف به نمایش گذاشتند.
اولین کمپین تلویزیونی شخصی کوکاکولا برنده شیر نقرهای جشنواره کن
کوکاکولا که اولین کمپین شخصی تلویزیونی را در سال گذشته برگزار کرده بود، برنده شیر نقرهای جشنواره خلاقیت شیرهای کن در بخش استفاده از رسانه شد.این کمپین که اولین بار در انگلستان شروع شد به این شکل بود که در ابتدا هرکس میتوانست یک بطری کوکاکولا با اسم خود یا کسی که دوست دارد نوشابه خود را با او شریک شود، داشته باشد.ابتدا خود شرکت بطریهای نوشابهای را با اسمهای مرسوم در انگلستان ساخت و آنها را در فروشگاهها، به صورت آنلاین و دستگاههای فروش اتوماتیک عرضه کرد. نامهای دیگر نیز در سایت قابل سفارش هستند. در مرحله بعد این کمپین با گرفتن اطلاعات کم در سایت، ویدیوهایی برای هر شخص ساخت و در پلتفرم ۴oDنمایش گذاشت. افراد با دیدن تبلیغات با اسم خودشان شگفتزده میشدند و در شبکههای اجتماعی مختلف احساس شادمانی خود را بعد از دیدن این تبلیغ به اشتراک میگذاشتند.
چرا این کمپین برنده شد؟
این کمپین با ۴ میلیون ویدیو تبلیغاتی شخصی ساخته شده اولین کمپینی است که در آن تبلیغات تلویزیونی به صورت شخصی برای افراد به نمایش گذاشته شد. این کمپین ۱۱ میلیون بیننده درYoutubeداشت. میزان به خاطر سپردن این تبلیغ در میان مردم ۷۱ درصد بود و میزان فروش پس از این کمپین ۲۴ درصد افزایش یافت.
پروژه ماهی آهنی برندهی گراندپریکس طراحی محصول شد
این روش خلاقانه، راه حلی برای جبران کمبود آهن در رژیم غذایی مردم کامبوج است که بهوسیلهی آن میتوانند سلامتی خود را بهبود ببخشند. به همیندلیل هم، این کمپین و «جئومتری گلوبال» دبی برنده جایزه گرندپریکس جشنواره شیرهای کن امسال در بخش طراحی محصول شدند. موضوع از این قرار است که در کامبوج، بیشتر افراد با رژیم غذایی مبتنی بر ماهی و برنج زندگی میکنند، و به همین دلیل از کمبود آهن رنج میبرند. این موضوع عواقبی مانند کمخونی را برای مردم آن منطقه در پی داشته است. اما راهحل سادهی این کمپین شامل پختن غذا به همراه یک ماهی آهنی در یک ظرف به مدت ۱۰ دقیقه بود. این راهحل ۷۵% نیاز آهن خانوادهها را تامین میکند. تنها مشکل اینجا بود که بیشتر افراد از این تکهی آهنی به عنوان پادَری استفاده میکردند و آن را داخل ظرف غذا پرتاب نمیگذاشتند. برای حل کردن این قضیه، یک قطعهی کوچک آهن به شکل ماهی، که از نظر فرهنگی سمبل امید و آتیه خوب است، طراحی شد. کامبوجیها به سرعت از این ماهی آهنی خوشبختی و شانس استقبال کردند. …
دلیل برنده شدن این کمپین:
با گذشت ۹ ماه از شروع پروژه، ۵۵% از موارد کمبود آهن ثبت شده، کاهش پیدا کرد. پروژه ادامه پیدا کرد و مواد بازیافتی نیز به آن اضافه شد. این پروژه توانست برای جامعهبومی آن منطقه از طریق بستهبندی این ماهیها، اشتغالزایی کند.
چالش سطل آب یخ برنده شیر طلایی جشنواره کن شد
چالش سطل آب یخ که سال گذشته در شبکههای اجتماعی سروصدای زیادی برپا کرد، در جشنواره خلاقیت شیرهای کن امسال برنده شیر طلایی در قسمت رسانههای اجتماعی و استفاده از پلتفرمهای اجتماعی شد. در کمپین Ice bucket challenge که برای کمک به بیماران ALS برگزار شد، در مدت کوتاه افراد مشهور، مدیران بزرگ و مردم از نقاط مختلف دنیا مشارکت کردند. این کمپین به این شکل برگزار شد که افراد دعوت شده به چالش باید در عرض ۲۴ ساعت یا یک سطل آب روی خود خالی میکردند و یا مبلغی را برای کمک به بیماران ALS اهدا کنند. البته خیلی از افراد هردو را انجام دادند و پس از خالی کردن سطل آب یخ و دعوت از افراد دیگر –معمولا سه نفر- برای شرکت در این چالش، مبلغی هم اهدا کردند. چهرههای شاخصی مثل تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل و مارک زاکربرگ موسس فیسبوک، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت و بسیاری از افراد مشهور، بازیگران و ورزشکاران محبوب در این چالش شرکت کردند.
به گفته انجمن ALS چالش سطل آب یخ توسط فردی به نام Pete Fratesآغاز شد، در واقع این کمپین قبل از آن هم شرکتکنندگانی داشت اما پیت که از سال ۲۰۱۲به ALS مبتلا شد، موثرترین شرکتکننده بود و باعث شد دیگران هم وارد این چالش شوند. این بیماری موجب از بین رفتن و تخریب غیرقابل ترمیم دستگاه عصبی مرکزی میشود و مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار میدهد و باعث تضعیف و از دست رفتن تدریجی عملکرد عضلات و ماهیچهها میشود.
چرا این کمپین برنده شد؟
این کمپین تاثیرگذاری فوق العادهای داشت. در طول این کمپین ۱۷ میلیون فیلم ارسال شد، ۴۴۰ میلیون نفر از ۱۵۹ کشور در این کمپین شرکت کردند و ۱۰ میلیارد بیننده در سراسر جهان داشت. طبق آمارها در بین مردم حتی بیشتر از اسکار و super bowl صدا کرد، دومین گفت وگوی طولانی در تاریخ فیسبوک بود و در طول این کمپین بیشتر از ۲۲۰ میلیون دلار برای ALS جمعآوری شد که بزرگترین جمع آوری کمک مالی درمانی در طول تاریخ است.
|
نظر بدهید