تکریم و معارفه مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان برگزار شد

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || با حضور دکتر کارخانه‌ای سرپرست دانشگاه، جمعی از اعضا هیئت رئیسه، مدیران دانشگاه و کارکنان روابط‌عمومی، مراسم تکریم و معارفه مدیریت روابط عمومی برگزار شد.

به گزارش وب‌دا همدان، دکتر بهروز کارخانه‌ای در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد شهدای امداد و بهداشت و درمان اظهار کرد: این مراسم برای قدردانی از زحمات برادری است که در کسوت مدیریت روابط عمومی زحمت کشیده‌اند و معارفه برادر دیگری که با فکر و انرژی نو برای مدیریت این مجموعه معرفی می‌شوند.

وی ضمن قدردانی می‌کنم از خدمات انجام شده در حوزه روابط عمومی به ویژه راه‌اندازی استودیو سلامت دانشگاه عنوان کرد: با توجه به سبقه روابط عمومی آقای هزاریان، انتظار می‌رود ایشان این مسئولیت را پیشرفت بدهند و بر اساس زیرساخت‌های موجود به پیشرفت و توسعه متمرکز شوند.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی همدان یکی از مهمترین بخش‌های هر اداره را روابط‌عمومی برشمرد که می‌تواند آرامش‌بخش سازمان باشد و ادامه داد: باید شفافیت و صداقت توأم برای ذینفعان این مجموعه مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: داشتن تخصص و پیگیری جهت ارتقاء کار فنی و برخورداری از توانایی مدیریت بحران، از وظایف مهم مدیریت روابط‌عمومی است که می‌تواند از بروز تنش‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی پیشگیری کند.

دکتر کارخانه‌ای بیان کرد: اهداف دولت‌ها در عملکرد روابط‌عمومی باید مدنظر قرار گیرد و گفتمان و اولویت دولت مورد توجه باشد. البته همه دولت‌ها با هم برابرند اما تفاوت نگاه در تعیین اولویت‌ها وجود دارد که این امری طبیعی است.

وی بر لزوم تولید محتوای جذاب برای مخاطبان تأکید و تصریح کرد: دانش جامعه را باید عمومی ببینیم و اطلاع‌رسانی را در این خصوص به زبان ساده و شیوا مدنظر قرار دهیم؛ اطلاع‌رسانی باید از عقلانیت نظری، گفتاری و عملی برخوردار باشد و بدون ابهام، روان و شفاف و متقن باشد.

سرپرست دانشگاه با اشاره به اینکه عقلانیت گفتاری در ساختار رسانه و روابط‌ عمومی بسیار مهم است تبیین کرد: در این راستا توجه به نیازهای جامعه باید مدنظر قرار گیرد و تولیدات محتوایی باید منطبق بر نیاز و ذائقه هر بخش از جامعه تولید شود و در نهایت، کارکردهای هر معاونت و بازتاب آنها در جامعه مدنظر روابط عمومی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در تولید محتوا باید خلاقیت وجود داشته باشد گفت: پایش، قابلیت اجرا و نوآوری سه مرحله خلاقیت است که درک فرهنگی جامعه نیز این خصوص باید مدنظر باشد چراکه جامعه ما نیازهای فرهنگی متعددی دارد.

دکتر کارخانه‌ای با اشاره به قانون مبتنی بر انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، خاطرنشان کرد: هر ایرانی حق دسترسی به اطلاعات دارد، البته در این راستا حفظ حریم خصوصی و افزایش اعتماد عمومی، تقویت مشارکت عمومی باید مورد توجه باشد.

وی در ادامه پاسخگو بودن را از الزامات و ویژگیهای هفتگانه اخلاق در حاکمیت عنوان کرد و افزود: انتظار و امید من در این حوزه این است که با میل و محبت، کنار هم باشیم و مهر و محبت را باید جایگزین نگاه‌های جناحی و طیفی کنیم و با وفاق و رعایت اصول اخلاقی کار کنیم تا گره کار مردم باز شود.