شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| توییتر این روزها مشغول کار روی سرویس اشتراکی جدیدی است که امکان استفاده از این پلتفرم بدون مشاهده هیچ تبلیغی را برای کاربر فراهم میکند. ایلان ماسک ضمن اعلام این خبر گفت: تبلیغات در توییتر بسیار زیاد هستند؛ اقداماتی در دست انجام است و طی هفتههای آتی این مشکل برطرف خواهد شد. همچنین نسخه اشتراک جدیدی با هزینه بیشتر در نظر گرفته شده که هیچ تبلیغی در آن نمایش داده نمیشود. در واقع، این اشتراک، نسخه گرانتر توییتر بلو خواهد بود.
در حال حاضر، توییتر بلو در حالت خرید اشتراک مستقیم از طریق نسخه اندروید یا آیاواس توییتر در آمریکا با قیمت ۱۱ دلار عرضه میشود. اما با خرید اشتراک از طریق نسخه وب توییتر، ۳۰ درصد کمیسیون اپل و گوگل اعمال نخواهد شد و این مبلغ به ۸ دلار کاهش مییابد. از زمان رونمایی از این سرویس تلاش شده تا قابلیتهای متمایزی برای آن در نظر گرفته شود. توییتر اعلام کرده است که در آینده ریپلایهای کاربران دارای حساب کاربری آبی بالاتر از ریپلایهای سایر کاربران قرار میگیرد. در ضمن کاربران این سرویس برای جستوجو و منشن نیز در اولویت قرار میگیرند.
از دیگر ویژگیهای قابلتوجه اشتراک آبی توییتر میتوان به یک رابط کاربری ویژه برای خواندن رشته توییتهای طولانی، پوشههای بوک مارک و قابلیت لغو توییتها اشاره کرد. توییتر از ماه نوامبر تغییراتی را در سرویس اشتراکی خود اعمال کرد؛ اگرچه با این سرویس تغییراتی را در این بخش شاهد بودیم، اما هنوز گزینه «بدون تبلیغات» با برچسب «به زودی» رؤیت میشود. طبق پیشبینیها، درآمدهای تبلیغاتی توییتر طی هفتههای اخیر و پس از تملک این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک، روندی کاهشی داشته است.
در گزارش وبسایت TheInformation آمده که اخیرا یکی از مدیران ارشد توییتر اعلام کرد که درآمد روزانه این پلتفرم به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته، حدود ۴۰ درصد افت داشته است. بهار گذشته، زمانی که ماسک برنامه خود را برای تملک توییتر علنی کرد، پیشبینیاش این بود که تبلیغات در این سرویس تا سال ۲۰۲۸ تا حد کمتری محرک درآمدی این شرکت خواهد بود و ۴۵ درصد از کل درآمد از مسیرهایی جز تبلیغات حاصل میشود./ آیتیایران
|
نظر بدهید