شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| جنگ جهانی دوم تغییرات وسیع و سریعتری در میحط اجتماعی آمریکا بوجود آورد و همین تغییرات آهنگ پیشرفت روابطعمومی را سریعتر ساخت. این بار نیز دولت آمریکا پیشقدم شد و برای آگاه ساختن مردم از اوضاع و احوال زمان جنگ و تفسیر و توضیح سیاست آمریکا و جلب حمایت و پشتیبانی مردم اداره ای بنام اداره جنگی آمریکا تأسیس کرد که کمیته جرج کریل با مقایسه با این اداره سازمان بسیار حقیر محسوب می شد.
ریاست اداره اطلاعات جنگی آمریکا را «المردیوس» روزنامه نویس معروف به عهده داشت وی با تدابیر خود به پیشرفت روابط عمومی کمک شایانی نمود و عده زیادی مأمور روابط عمومی تربیت کرد و اصول فنی این حرفه را گسترش داد. از آن پس عده زیادی به این حرفه رو آوردند.
روابط عمومی در مؤسسات صنعتی آمریکا در دوران جنگ جهانی دوم هدفش بالا بردن میزان تولید و جلب همکاری کارگران و جلوگیری از تعلل و مسامحه و غیبت آنان بود. این وضعیت به اضافه قانون مالیات برسود که در زمان جنگ مورد عمل بود باعث شد که مؤسسات صنعتی بیش از پیش به فکر تأسیس اداره مستقل روابط عمومی در داخل مؤسسات خود بیفتند.
اوراق قرضه نیز منتشر شد و فروش آنها احتیاج به فعالیتهای روابط عمومی داشت. حفظ اجناس و کالاها و آماده نگاه داشتن نیروی کارگران هم احتیاج به فعالیتهای روابط عمومی داشت علاوه بر این پارهای از کالاها جیرهبندی شده است. اجرای جیره بندی و حفظ روحیه سربازان در جبهههای جنگ و حفظ روحیه سربازانی که در داخله امریکا به خدمت مشغول بودند از مسائلی بود که بدون کمک روابط عمومی انجام نمییافت.
همه این تحولات ایجاب می کرد که کوششهای دامنه داری در زمینه روابط عمومی بعمل آید و در زمان جنگ انتشارات سازمان های دولتی و مؤسسات خصوصی برای جلب همکاری کارمندان توسعه فراوان یافت. در رستههای مختلف قوای مسلح آمریکا عده زیادی از مردان وزنان برای عهده دار شدن وظایف روابط عمومی تربیت شدند.
کارشناسان عده زیادی از مردان و زنان برای عهده دار شدن وظایف روابط عمومی تربیت شدند. کارشناسان مجرب روابط عمومی در این دوره مواجه با مشکلات و فرصتهای جدید شدند. موفقیت آنها در مبارزه با مشکلات و استفاده از فرصت ها باعث شد که حرفه روابط عمومی در آمریکا رونق فراوان پیدا کند.
از زمان جنگ جهانی دوم آهنگ پیشرفت روابط عمومی در آمریکا بیش از پیش سریعتر شده است.
|
نظر بدهید