تلفن همراه و توسعه کارزارهای تبلیغاتی بازاریابی

با نگاهی به چگونگی رشد روش های بازاریابی محلی در سال گذشته، با اطمینان می توان گفت شرکت های تجاری سرانجام دریافته اند که انقلاب بازاریابی، تنها از طریق موبایل اتفاق خواهد افتاد.

تلفن همراه: بیش از یک شعار در سال 2013

رونالد بچ


شارا، زهرا بابازادگان-
در گذشته، تقریبا هیچ بودجه بازاریابی دیجیتال به ابتکارت بازاریابی تلفن همراه اختصاص نیافتند.

با نگاهی به چگونگی رشد روش های بازاریابی محلی در سال گذشته، با اطمینان می توان گفت شرکت های تجاری سرانجام دریافته اند که انقلاب بازاریابی، تنها از طریق موبایل اتفاق خواهد افتاد.

 در حالی که اطلاعات ارایه شده توسط تحلیلگران دیجیتال ای مارکتر آمریکا نشان داد که میزان دسترسی به وب از طریق رایانه های شخصی، دو برابر بیش از میزان دسترسی از طریق استفاده از تلفن همراه است، در آفریقای جنوبی و دیگر کشورهای در حال توسعه تلفن همراه قاطعانه حرف اول را می زند ولی ما در جهانی از شعارهای بازاریابی بی معنی زندگی می کنیم. در حالی که دنیای موبایل بزر گ است، یک اندازه مناسب همه نیست و بازاریاب ها و مدیران علامت های تجاری باید درک کنند که چگونه با استفاده مناسب از تلفن همراه، بازاریابی کنند

تلفن همراه سلطان است

متاسفانه در حالی که شرکت های تجاری می دانند که تلفن همراه سلطان است، بسیاری از آنان هنوز از این تکنولوژی استفاده نمی کنند. در آفریقای جنوبی، آمار نفوذ گوشی های هوشمند رو به افزایش است. بر اساس یافته های تحلیلگران محلی اینترنت، ورلد واید وکس، 5/9 میلیون گوشی هوشمند در کشور مورد استفاده قرار می گیرد که شامل 4 درصد آیفون، 8 درصد اندروید، 40 درصد نوکیا و 48 درصد گوشی بلک بری می باشند. اما به خاطر داشته باشید که این ها فقط نگاهی به گوشی های هوشمند دارند که تنها بیست درصد از گوشی های همراه موجود در آفریقای جنوبی می باشد. با این بخش عظیم هشتاد درصدی بازار تجاری می توان از طریق تکنولوژی تلفن همراه ارتباط برقرار کرد. که اغلب این بخش عظیم به این دلیل ساده که کارگزاران شرکت های توسعه کارزارهای تبلیغاتی بازاریابی تلفن همراه تحقیقات خود را به طور مناسبی انجام نمی دهند نادیده گرفته می شوند.
بله فرصت های پیش رو توسط تلفن های همراه بسیار زیاد است و شرکت های تجاری از این موضوع آگاهند اما چیزی که شرکت های تجاری در پایان کار می خواهند بازگشت واقعی سرمایه است. 2013 سالی خواهد بود که تلفن همراه کارایی بازاریابی خود را ثابت کند.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)