تقویم سردبیری برای وبلاگ روابط عمومی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کیم هریسون- یکی از نیازهای روابط عمومی حفظ نظم انتشار وبلاگ در ارسال اطلاعات و نظرات است. در هر نشریه دوره ای، آخرین فرصت ها برای ارائه اطلاعات بسیار زود فرا می رسند. ارائه اطلاعات از گزارش های رسانه ای و ترویج محصولات فراتر است و شما نیاز دارید که محتوای جذاب پیدا کرده و بنویسید.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کیم هریسون- یکی از نیازهای روابط عمومی حفظ نظم انتشار وبلاگ در ارسال اطلاعات و نظرات است. در هر نشریه دوره ای، آخرین فرصت ها برای ارائه اطلاعات بسیار زود فرا می رسند. ارائه اطلاعات از گزارش های رسانه ای و ترویج محصولات فراتر است و شما نیاز دارید که محتوای جذاب پیدا کرده و بنویسید.


شما باید مخاطبان هدف خود را درک کنید و یادداشت هایی بنویسید که نیازهای آنها را به محصولات و خدمات سازمان شما یا مشتریان تان مرتبط کند. حفظ 1 الی 3 یادداشت در طول هفته ایده آل است.


واقعیت این است که بسیاری از یادداشت ها، آگهی های تک منظوره (خود انگیخته) هستند که به طور استراتژیک و سیستماتیک نمی توانند مخاطبان را متقاعد کنند. وبلاگ نویسان تمایل بیشتری به نوشتن در لحظه دارند(یعنی دوست دارند که بدون برنامه قبلی برای همان موقعیت خاص بنویسند). برای مثال، وبلاگ نویسان روزانه روابط عمومی، آخرین اخبار صنعت را از نگاه سایر وبلاگ نویسان و نویسندگان بررسی می کنند و سپس اقدام به نوشتن می کنند.


همچنان که یک تقویم سردبیری برای مجلات تجاری و خبرنامه ها، نتایج با ارزش به ارمغان می آورد، داشتن آن می تواند برای برنامه ریزی در نوشتن یادداشت های وبلاگ نیز حیاتی باشد. تقویم تضمین می کند که موضوعات به روشی سازمان یافته پوشش داده می شوند.


همچنین در شرایطی که محتوایی به طور مرتب منتشر می شود، احتمال بیشتری وجود دارد که ایده های خلاقانه به ذهنتان خطور کند و زمان کمتری را برای این مساله اختصاص می دهید.


• 10 سوال برای تقویم وبلاگ
کری مورگان، یکی از متخصصان روابط عمومی دیجیتال در آریزونا، از خودش 10 سوال کلیدی می پرسد که در شکل دادن به تقویم وبلاگ به اندازه خبرنامه ها و مجله ها ارزشمند است:
1. مخاطبان هدف من چه کسانی هستند؟
2. علاقه مندی های آنها چیست؟
3. آیا وبلاگ های دیگری در این رده بندی قرار می گیرند یا وبلاگ هایی هستند که برای مخاطبان مشابه می نویسند؟
4. نشریات تجاری که در مورد آن می نویسند کدام ها هستند و چه مواردی در تقویم سردبیری آنها وجود دارد؟
5. کدام یادداشتها یا اخبار در حوزه صنعت شما بارها به اشتراک گذاشته شده و بیشتر بازتوییت شده اند؟
6. مواردی که در نگارش آنها شرایط رقابتی وجود دارد، کدام است؟
7. کدام عناوین کارگاه ها و میزگردهای پوشش خبری بیشتری دریافت می کنند؟
8. مدیران یا مشتریان شما چه ویژگی هایی دارند؟
9. مدیران یا مشتریان شما به چه نوع مقالاتی علاقه مند هستند؟
10. مدیران یا مشتریان شما چه نشریاتی را می خوانند و آن نشریات در مورد چه چیزهایی می نویسند؟


شما بایستی منعطف باقی بمانید و تغییرات را بپذیرید. یکی از روندهایی که در این کار وجود دارد این است که اطلاعاتی که امروز شما در تقویم خود وارد می کنید، امکان دارد، در زمانی که می خواهید تولید محتوا را انجام دهید، دیگر اطلاعات خوب و مورد نیازی برای مدیران شما نباشد و در اینگونه موارد باید منعطف باشید و با توجه به شرایط، تولید محتوای خود را انجام دهید.


تقویر سردبیری شما را قادر می سازد که تلاش خود را بیشتر بر استراتژی ها متمرکز کنید. با بهره گیری از این تقویم نوشتن یادداشتی که حاوی موارد مورد نظر شما باشد، بسیار آسان تر است. یک تقویم برخی از استرس ها برای نوشتن را می کاهد و ایده های جدید را جایگزین می کند. مهم نیست تحریریه وبلاگ شما چقدر ساختارمند و یا بدون ساختار است- از یک فهرست که حاوی چند مورد است گرفته تا ساختارهای رسمی تر که با پلاگین های وردپرس اعمال می شوند، از آن استفاده کنید و آن را رها نکنید. قطعا از این کار نتایج بسیار خوبی خواهید گرفت.
مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)


منبع: http://www.cuttingedgepr.com/articles/how-to-create-an-additional-calendar-for-your-blog.asp
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)