تصمیم گیری دسته جمعی

مهدی باقریان – برگزارکنندگان کنفرانس با بهره گیری از تجارب سیزده دوره قبلی، رایزنی و مشورت با صاحب نظران و اندیشمندان این حوزه و با توجه به نیازهای روز روابط عمومی ایران تلاش کرده اند تا فضایی مناسب تر برای تصمیم گیری دسته جمعی و تعیین راهبردهایی عملی برای روابط عمومی را فراهم آورند.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) تصمیم گیری دسته جمعی در روابط عمومی، به معنی افرادی است که با یکدیگر در فرآیند تصمیم گیری گروهی کار می کنند. بافت های مشترک برای تصمیم گیری دسته جمعی در روابط عمومی از بررسی روابط کاری و ابزارهای همکاری گرفته تا رویدادها، اطلاع رسانی و سایر برنامه ها و فعالیت های تخصصی و حرفه ای متفاوت هستند.


در صورت وجود همکاری خوب، این نوع تصمیم گیری می تواند به اطمینان بیشتر میان سازمان و مخاطبان و بازدهی های با کیفیت بالاتر منجر شود و دیدگاه قابل قبول تر و کارشناسی تری را در مقایسه با تصمیماتی که مردم در آن ها مشارکت نداشتند رواج دهد. در صورت وجود همکاری ضعیف، تلاش ها در این نوع تصمیم گیری در مخاطبان و گروه های ذینفع احساس خستگی، بی ارزشی و نااطمینانی از تعاملات آتی بر جای می گذارد


یکی از اهداف برگزاری  کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران که تا به حال 13 دوره آن از سال های 83، تا 95 برگزار شد، فراهم آوردن فضایی برای تصمیم گیری دسته جمعی در بخش های مختلف این حوزه بوده است.


در این کنفرانس ها تلاش شده است، موضوعات اساسی روابط عمومی که می تواند منجر به تصمیم های دسته جمعی برای ارتقاء وضع روابط عمومی ایران شود طرح و در معرض بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.


برگزارکنندگان کنفرانس با بهره گیری از تجارب سیزده دوره قبلی، رایزنی و مشورت با صاحب نظران و اندیشمندان این حوزه و با توجه به نیازهای روز روابط عمومی ایران تلاش کرده اند تا فضایی مناسب تر برای تصمیم گیری دسته جمعی و تعیین راهبردهایی عملی برای روابط عمومی را فراهم آورند.


دبیرخانه دایمی کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، از همه علاقمندان، شرکت کنندگان کنفرانس و اندیشمندان و صاحب نظران دعوت می کند نظرات، پیشنهادات و راهکارهای موثر خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن این کنفرانس اعلام نمایند.

دبیرخانه دایمی
کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

 

پایگاه اطلاع رسانی کنفرانس: http://www.irancpr.ir/fa/?current=home