تشکیلات بازرگانی مؤثر و سودمند انجمن روتاری

اعضای انجمن روتاری بر روی آن دسته از مشکلات اجتماعی شروع به کار کرده اند که شامل، بحرانی ترین رویدادهای امروز مانند خشونت و پرخاشگری، بیماری هایی مانند ایدز، گرسنگی و نگرانی هایی در مورد مراقبت های ویژه از سلامت و محیط زیست می باشند.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| اخیراً، بسیاری از اخبار تبلیغاتی (بازرگانی) بر روی رسوایی های تجاری – بازرگانی – (شایعه و افترا ) معطوف شده، بنابراین در این شرایط نابسامان بسیار زمان مناسبی است تا اشاره ای داشته باشیم به سمت و سوی مثبت و مفید تبلیغات.

 

به عبارتی، معرفی انجمن روتاری که نقش مؤثری در زمینه فعالیتهای تبلیغاتی مثبت ارائه می کند. متصدیان امور بازرگانی انجمن روتاری کسانی می باشند که از طریق یک تستی که با 4 سئوال همراه بوده مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته و متعهد به کار مثبت شده اند و به افراد واجد شرایط در بین مردم جامعه کمک می کنند. این شرایط ویژه پیامد خوبی را به دنبال خواهد داشت.


امتیازات و منافع تبلیغاتی از راه حفظ بهترین جنبه های اخلاقی، در زمانی که همه اخبار بازرگانی همانند شرکتهایی مثل Enron، به رسوایی منجر شده، نباید وجود گزارش های بازرگانی – مدیران تبلیغاتی بسیار موفق و کارآمد و افراد متخصص و دارای معیارهای اخلاقی بسیار پسندیده را نادیده گرفت.


لازم به ذکر است که بسیاری از این افراد متخصص و دارای صفات پسندیده اخلاقی، در سازمانهایی مانند: اتاق بازرگانی و انجمنهای روتاری در استانها و شهرستانهای سراسر دنیا مشغول به فعالیت می باشند.


انجمن روتاری تشکیل شده است از، 2/1 میلیون نفر مسئولین بازرگانی (بارزگانان) زن و مرد، که در بیش از 30 هزار کانون در 163 کشور مختلف فعالیت می کنند.


اعضای انجمن روتاری بر روی آن دسته از مشکلات اجتماعی شروع به کار کرده اند که شامل، بحرانی ترین رویدادهای امروز مانند خشونت و پرخاشگری، بیماری هایی مانند ایدز، گرسنگی و نگرانی هایی در مورد مراقبت های ویژه از سلامت و محیط زیست می باشند.


اعضای انجمن روتاری از تجربیات بازرگانی خود برای کمک به مردم، بخصوص جوانان و یا افراد تازه کار جامعه استفاده می کنند. بهتر است در مورد فعالیت های انجمن محلی خود و برنامه های مربوط به حوزه فعالیتشان با جوانان برای ما گزارشی ارسال نمائید.


انجمنهای روتاری در سراسر ایالات متحده آمریکا در اقدامات مهم این مؤسسه بازرگانی نفش موثری را ایفا کرده اند. از جمله این اقدامات برنامه ای است که برای دانش آموزان دبیرستانی طرح ریزی شده، از آنجائی که دبیرستانها در پرورش جوانان بسیار کارآمد می باشند. ازاین رو برای دانش آموزان دبیرستانی راه کردهایی در نظر گرفته شده تا آنها بتوانند از مدیران بازرگانی روتاری، نکات حساس و خطیری را که در امر تجارت مفید و کارساز می باشند را فرا گیرند.


این حرفه آموزان نه تنها در مورد سازماندهی و کنترل امور تجربه کسب می نمایند. همچنین آنها یاد می گیرند که چطور و چگونه به اصول اخلاقی بازرگانی و اهمیت به شهروندان ارزش و احترام خاصی  قائل شوند و دیگر اینکه به عنوان مدیران بازرگانی چگونه به مشکلات افراد (داوطلبها) رسیدگی نمایند.


به عنوان نمونه ای دیگر، انجمن روتاری در «San Ramon vauag» واقع در کالیفرنیا، فعالیتهای انجمن روتاری را به شکلی رقابتی درسال 1997 راه اندازی کرد. به گونه ای که در این رقابتها، دانش آموزان دبیرستانی باید بتوانند در جهت توسعه بازرگانی و مهارتها و حرفه تبلیغات و بازاریابی اقدامات مؤثری را انجام دهند. برای مثال نمونه ای از این مسابقات بدین شکل است که دانش آموزان دبیرستانی محلی (یک محل) برای طراحی یک سایت وب که مربوط به یک شرکت محلی بوده به رقابت می پردازند. برندگان این مسابقه جایزه نقدی دریافت کرده و شانس این را دارند که حداقل خود را در یک کار مخاطره آمیز تجاری امتحان کنند.


من معتقدم به اینکه تجارت کل جهان و فعالیتهای بازرگانی همه مؤسسات می تواند از تست 4 جوابه روتاری سود برده و محور فعالیتهای خود را بر روی این سؤالات متمرکز کند.


این 4 سؤال در مورد این می باشد که کار یک شرکت بازرگانی – تبلیغاتی چیست و با حفظ اصول اخلاقی و ایجاد شرایط دوستانه تر چگونه و با چه اقداماتی می تواند توأم شود.


این 4 سؤال در ذیل ذکرشده است:
1- حقیقت مسلم در امر تجارت چیست؟ (یک شرکت موفق چگونه شرکتی است؟)
2 – آیا حسن نیت و صداقت با همه موسسات دیگر دارای اهمیت می باشد؟
3- آیا این شرکت بازرگانی در امور خود حسن نیت دارد و به روابط دوستانه و صمیمانه اهمیتمی می دهد؟
4- آیا این شرکت به نفع موسسات دیگر فعالیت می کند؟ (و به غیر از منافع خود به منافع و سود دیگر موسسات نیز اهمیت می دهد؟)


 www .rotarg .org