تحولات ناشی از ارتباطات دوران کووید-19

کورتنی لوکیش – در دورانی که شرکت‎ ها با پرورش فرهنگ مسئولیت‌پذیری، در حال پذیرش این تحولات سریع هستند، فرصتی برای پیش‌بینی ماه‎ ها و سال کاری پیش رو وجود دارد.

می‌توان دوران کنونی را نه صرفاً از موضع مالی بلکه از نظر نوآوری و تحول‌های خلاقانه نیز مثبت قلمداد نمود.

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| تحول با تغییر فرق می ‎کند و می‌توانیم در این دوران چالش‌برانگیز برای دنیای کسب‎ وکار، شیوه ‎های متفاوت برقراری ارتباط و اجرای عملیات در ماه ‎های آتی را در نظر بگیریم. در این چارچوب است که نیاز به پیش‌بینی اقدامات آتی، معنای بیشتری را خواهد یافت، زیرا شرایط پیرامون‌مان به‌صورت لحظه‌ای تغییر می‎ کنند.


هر متخصص ارتباطات، نظر خودش را درباره‎ نحوه‎ مدیریت کشورهای گوناگون بر جدیدترین اخبار این بیماری و نقش بحران ‎های اخیر در افزایش نیاز به انتشار اطلاعات حقیقی و دقیق دارد.


انتشار هرساعته‎ اخبار غافلگیرکننده‌ بهداشتی، اقتصادی و بین‌المللی درباره‌ این پاندمی، نشان داده که صنعت ما و رسانه‎ ها، نیاز شدیدی به تحول دارند.


در همین راستاست که ما به‌عنوان متخصصان روابط‌عمومی، باید نظر کل کشور را به اجرای این تحول سازمانی جلب کنیم تا استراتژی‌های مربوط به مخاطبان و مشتریان نظیر تغییر موضع، پیش‌بینی مدیریت تغییر و برنامه ‎ریزی استراتژیک سه‌ماهه را انجام دهند؛ بدین ترتیب قابلیت ارائه‌‌ واکنش‌های ارتباطی مناسب و آماده‌سازی اعضای داخل سازمان – البته به‌صورت مجازی – را خواهند داشت.


شاهد به‌کارگیری این رویکرد توسط بسیاری از سازمان‎ های رسانه ‎ای، فرهنگی و تبلیغاتی هستیم که هر هفته با آن‎ها همکاری می‎ کنیم، زیرا آن‎ها هم با بهره‎ گیری از لایو اینستاگرام، گفتگو در اپ زوم و پخش سخنرانی ‏‎های سریالی از طریق فیس‌بوک و سایر پلتفرم‎ های پخش زنده‌، به این گفتمان‎ های روزانه روی آورده‌اند. علی‌رغم اتفاقات هولناک پیرامون، هم‌اکنون زمان یادگیری، اشتراک‌‌گذاری و پیشرفت فرا رسیده است.


در دورانی که شرکت‎ ها با پرورش فرهنگ مسئولیت‌پذیری، در حال پذیرش این تحولات سریع هستند، فرصتی برای پیش‌بینی ماه‎ ها و سال کاری پیش رو وجود دارد.


می‌توان دوران کنونی را نه صرفاً از موضع مالی بلکه از نظر نوآوری و تحول‌های خلاقانه نیز مثبت قلمداد نمود.