شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- علی اصغر میرزایی صبح امروز در جمع تعدادی از مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان بندرگز اظهار داشت: این حق طبیعی مردم است که آگاهی داشته باشند و بر این اساس باید با صداقت و درستی به آنها اطلاع رسانی کنیم.
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی صادقانه باید محور برنامه رسانه ها، روابط عمومی ها و خبرنگاران قرار گیرد و نباید از مدار صداقت و درستی خارج شد.
لزوم ارتباط مناسب روابط عمومی ها با جامعه
میرزایی اضافه کرد: روابط عمومیها باید با شفافیت و صداقت نسبت به انتقال اخبار و گزارشها از عملکرد دستگاه های اجرایی برای اقناع و تنویر افکار عمومی اقدام کنند.
وی تصریح کرد: این بخش مهم به عنوان بخش زنده و پویای سازمان، باید مسائل مختلف حوزه کاری را به خوبی رصد و برای سازمان در این حوزه ها برنامه ترسیم کنند.
نماینده عالی دولت در شهرستان بندرگز با تاکید بر لزوم ارتباط مناسب روابط عمومی ها با جامعه ادامه داد: روابط عمومی مغز متفکر سازمان و رسانهای قوی برای ارتباط با مردم محسوب می شود که اساس و ریشه آن بر ارتباط قوی و منسجم بین مردم و مجموعه اداری استوار است.
میرزایی اضافه کرد: کارکرد مناسب روابط عمومی، اسباب تکریم ارباب رجوع و افزایش میزان رضایتمندی مردم از خدمات دستگاه های اجرایی میشود.
بسیاری از روابط عمومی ها با دانش روز فاصله دارند
وی با اشاره به اینکه در عصر کنونی باید از رسانه ها و فضای مجازی برای اطلاع رسانی سریع و صحیح به نحو شایسته بهره گرفت، یادآور شد: هنوز بسیاری از روابط عمومی ها با دانش روز فاصله دارند و این خلاء به خوبی قابل لمس است.
میرزایی گفت: در فضای کنونی باید به مسئولان روابط عمومی به عنوان یک مسئولیت اثرگذار در هر سازمان نگاه کرد و با فراهم کردن امکانات مورد نیاز، آنان را در انجام رسالتشان یاری داد.
وی با تقدیر از تلاشگران عرصه ارتباطات و روابط عمومی گفت: هر چه تعامل این بخش با مردم و انعکاس انتقادات، پیشنهادات و مشکلات آنها به مدیران اجرایی بیشتر باشد، دستگاه اجرایی را بهتر در رسیدن به اهداف و برنامه های خود یاری کرده اید.
تجلیل از روابط عمومی های برتر شهرستان بندرگز
فرماندار بندرگز با بیان اینکه روابط عمومیها در بهینه سازی و فرآیند تصمیمگیری سازمان خود نقش اساسی دارند و میتوانند زمینه مشارکت عمومی را در جامعه فراهم کنند، ادامه داد: روابط عمومی ها می توانند با رصد خواسته ها و مطالبات مردم و انتقال آن به درون سازمان و اطلاعرسانی از سیاست و عملکردهای سازمان به بیرون، نقش بهسزایی داشته باشند.
میرزایی، قانونمداری، نظم، شجاعت، تحمل شنیدن آرای مخالفان، احترام به حقوق فردی و اجتماعی دیگران، صداقت، تعامل با همکاران و اعتمادسازی افکار عمومی را از مهمترین ویژگی های روابط عمومی پویا و فعال برشمرد.
وی در ادامه از تجلیل روابط عمومی های برتر ادارات و نهادهای اداری منطقه در جلسه شورای اداری شهرستان خبر داد و گفت: فعالیت روابط عمومیها بر اساس شاخصهای مشخص، ارزیابی و از برترین ها تجلیل خواهد شد.
منبع: فارس
|
نظر بدهید