شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| روابط عمومی گاهی با تبلیغ و پروپاگاندا و آگهی های تجارتی اشتباه می شود. این قبیل فعالیت ها ممکن است اجزای روابط عمومی را تشکیل دهند ولی اجزایی نیستند که حاصل جمع آنها مساوی با روابطعمومی باشد.
بین این امور و فعالیت های روابط عمومی تفاوت فاحش وجود دارد. (کسی که به کار روابط عمومی می پردازد، هدفش تنها شهره ساختن این و آن نیست بلکه هدف او کشف امور مورد علاقه جامعه و ایجاد هماهنگی و اعتماد بین موسسه و جامعه بر مبنای تامین منافع و علاقه های طرفین می باشد.)
بروشورها مجموعه اطلاعات جزئی و خاص در مورد خاصیت یک نوع محصول، فواید و عملکردهای احتمالی آن، نحوه مصرف، قیمت آن، تنوع رنگی (درصورت داشتن) و… در مجموع اطلاعاتی است که برای مصرف کننده مفید است و برای انتخاب محصول توسط مصرف کننده در آن درج می گردد.
بروشورها معمولا ارزان هستند و در اندازه های مختلف و با سلیقه شما چاپ می گردند. تیراژ آنها بالاست، زیرا قرار است که در میان مصرف کنندگان بیشماری توزیع گردد. گرم کاغذ آنها می تواند به دلخواه انتخاب شود، اما معمولا با گرم پایین چاپ می شوند تا هم ارزانتر تمام شوند هم خواندن آن ها برای مصرف کننده ساده تر باشد.
بروشور به عنوان یک ابزار تبلیغاتی موثر دارای مزایای بسیاری از جمله توزیع آسان، مقرون به صرفه بودن،سازنده اعتبار، حامل اطلاعات جامع، می باشد.
یک بروشور دارای چهار هدف است:
اطلاعات: معمولا از بروشور برای اطلاع دادن به مشتریان خود، در مورد شرکت استفاده می شود. این اطلاعات مربوط به محصول یا خدماتی است که شرکت شما ارائه می دهد.
تبلیغات: یک بروشور ابزار تبلیغاتی مهمی است که به طور قابل توجهی به شما اجازه می دهد یک یا چند محصول یا خدمات را تبلیغ کنید.
شناسایی: بروشور باعث می شود که شرکت شما به طور خودکار شناسایی شود و شان و اعتبار کسب و کار را نشان میدهد.
آموزشی: بروشور، نحوه استفاده صحیح، بهره برداری و کاربرد یک موضوع خاص را به مخاطبان انتقال می دهد.
بروشور موفق باید نتیجه تعامل این ۴ هدف باشد، در غیر این صورت موثر نخواهد بود. شاید یکی از آن ها بیشتر از دیگری برجسته باشد، اما این نباید بر طراحی بروشور تاثیر بگذارد.
منبع: www.marw.ir
|
نظر بدهید