شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| شرکت «متا پلتفرمز» مالک فیسبوک به آژانسهای تبلیغاتی گفته است که فناوریای که دنیای مجازی و فیزیکی را با یکدیگر ادغام میکند، میتواند در چند سال آینده برای مصرفکنندگان به واقعیت تبدیل شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، فناوری واقعیت ترکیبی(Mixed reality یا MR) میتواند به فردی که هدست MR به سر دارد، اجازه دهد تا از یک شیء دنیای واقعی برای تحریک یک واکنش دنیای مجازی، مانند ضربه زدن به یک شخصیت بازی ویدئویی با چوب بیسبال واقعی استفاده کند.
این یکی از 3نوع فناوری واقعیت توسعهیافته است که بیشتر با متاورس مرتبط است. واقعیت افزوده با بازیهای موبایلی مانند Pokemon Go وجود دارد، اما بازیکنان نمیتوانند با یک جسم فیزیکی بر دنیای دیجیتال تأثیر بگذارند. هدستهای واقعیت مجازی، مانند Oculus متا، کاربران را در یک دنیای کاملا مجازی غوطهور میکند که در آن میتوانند با محیط تعامل داشته باشند.
یکی از مدیران آژانسهای تبلیغاتی میگوید که نظرات متا در یک تماس زوم با این آژانسها در روز پنجشنبه منتشر شد که قرار بود به تبلیغکنندگان در درک بهتر متاورس کمک کند. این نخستین میزگرد متا با آژانسها در مورد متاورس بود.
تخمین واقعیت ترکیبی که چند سال با آن فاصله دارد، جزئیات بیشتری را در جدول زمانی ساخت متاورس به ارمغان میآورد؛ ایده آیندهنگری که از شبکهای از جهانهای مجازی که میتوان از دستگاههای مختلف به آن دسترسی داشت، ساخته شده است. متا میگوید ساخت آن ممکن است یک دهه طول بکشد.
برخی از هدستهای واقعیت ترکیبی در دسترس هستند، اما هنوز برای مصرفکنندگان عمومی طراحی نشدهاند. HoloLens 2 مایکروسافت که در سال۲۰۱۹ معرفی شد، با قیمت ۳۵۰۰دلار به فروش میرسد و برای استفاده در محل کار طراحی شده است. در کنفرانس سالانه Connect در ماه اکتبر، متا، پروژه کامبریا (Project Cambria) را معرفی کرد؛ هدستی که دارای قابلیتهای واقعیت ترکیبی و شامل ردیابی چهره و چشم است. انتظار میرود این هدست در سالجاری عرضه شود.
یک مدیر آژانس تبلیغاتی میگوید: «در این بین، متا به تبلیغکنندگان توصیه میکرد تا با تبلیغات واقعیت افزوده، مانند فیلترهای عکس و ویدئو که تصاویر دیجیتال را روی دنیای واقعی قرار میدهند، وضعیت را آزمایش کنند.»
متا گفت که برندها میتوانند با تولیدکنندگان محتوا در تبلیغات واقعیت افزوده شریک شوند یا از این فناوری برای آزمایش لباس مجازی استفاده کنند.
تبلیغکنندگان همچنین بهدنبال جزئیاتی در مورد چگونگی اندازهگیری اثربخشی تبلیغات در متاورس هستند و میپرسند: «برای پولم چه چیزی بهدست میآورم؟» موضوعی که ظاهرا متا پاسخی برای آن فعلا ندارد.
منبع: hamshahrionline
نظر بدهید