تبادل اجتماعی اخبار

دان گرینبرگ گفته است، وب از شبکه‌ای از سایت‌ها به شبکه‌ای از مردم تبدیل شده است و از آنجایی که نمی‌توان روی مردم آگهی تبلیغاتی گذاشت،‌ اکنون مجبور به تولید محتوایی هستید که مردم خواستار استفاده و به اشتراک گذاشتن آن باشند.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) کارآفرین دان گرینبرگ در مقاله‌ خود در Forbes.com گفته است، وب از شبکه‌ای از سایت‌ها به شبکه‌ای از مردم تبدیل شده است و از آنجایی که نمی‌توان روی مردم آگهی تبلیغاتی گذاشت،‌ اکنون مجبور به تولید محتوایی هستید که مردم خواستار استفاده و به اشتراک گذاشتن آن باشند. همین مطلب درباره روابط عمومی نیز صدق می‌کند،‌ و سال 2017 شاهد استراتژی‌های روابط عمومی بیشتری خواهیم بود که تبادل اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.


اطلاعیه‌های خبری از عناوین جذاب‌تر یا جنجالی‌تری برای افزایش شانس تکرار در توئیتر استفاده خواهند کرد. تلاش بیشتری برای ایجاد دیدگاه مخالف یا برانگیختن جنجال خواهد شد که هر دو آن‌ها نسبت به یک خبر مستقیم شانس بیشتری برای به اشتراک گذاشته شدن پیدا می‌کنند.

 

تلاش بیشتری برای دسترسی به تأثیرگذاران فعال در توئیتر و انگیزه‌بخشی برای پُست یک مطلب به توئیتر یا فیس‌بوک خواهد شد و متخصصان روابط عمومی تحت فشار بیشتری برای اندازه‌گیری میزان موفقیت برنامه‌ها از طریق مقیاس‌های تبادل اجتماعی قرار خواهند گرفت.