شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || با نزدیک شدن به انتخابات 2024، تبلیغات سیاسی به صورت گستردهتری در تلویزیون پخش میشود. این موضوع باعث ایجاد سؤالهایی در مورد دسترسی تبلیغکنندگان محلی به زمان تبلیغات در این دوران شده است.
یکی از مهمترین مسائل مطرحشده این است که آیا قوانین خاصی وجود دارد که به کسبوکارهای محلی، مانند خواربارفروشیها و نمایندگیهای خودرو، اجازه دهد در زمانهای پر ازدحام تبلیغات سیاسی همچنان به تبلیغات خود ادامه دهند.
طبق مقررات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات (FCC)، ایستگاههای تلویزیونی موظفاند آگهیهای هر نامزد قانونی را با کمترین نرخی که به تبلیغکنندگان تجاری معمولی ارائه میشود، بپذیرند.
این نرخ باید با نرخ تبلیغات سایر شرکتها مطابقت داشته باشد. اما نکته مهم این است که ایستگاههای تلویزیونی مجبور نیستند تبلیغات محلی را در این دوره بپذیرند. این امر باعث میشود تبلیغات سیاسی در اولویت قرار بگیرند و فضای تبلیغاتی محدودتر شود.
همچنین، ایستگاههای تلویزیونی کنترل بیشتری بر روی تبلیغات گروههای سیاسی شخص ثالث دارند و میتوانند نرخهای بالاتری را برای آنها درخواست کنند. به عنوان مثال، گروههای ذینفع یا سازمانهای PAC میتوانند با شرایط ویژهای تبلیغات خود را پخش کنند و ایستگاهها نیز میتوانند تصمیم بگیرند که آنها را پخش کنند یا خیر.
در کنار این موضوع، پرسش دیگری نیز مطرح شده است که چرا ایستگاههای تلویزیونی محلی رژه روز کارگر را پوشش نمیدهند؟ در گذشته، شاید این گونه مراسمها از تلویزیون پخش میشد، اما طی دو دهه اخیر، این اتفاق نیفتاده است. پخش زنده مراسمهایی مانند رژه، منابع مالی و نیروی انسانی زیادی نیاز دارد. به نظر میرسد ایستگاههای تلویزیونی محلی به این نتیجه رسیدهاند که هزینه تولید و پخش چنین رویدادهایی با درآمد تبلیغات به دست آمده همخوانی ندارد و این تصمیمی اقتصادی بوده است.
منبع انگلیسی: Trib Total Media
منبع فارسی: شارا
تاریخ انتشار: 11 سپتامبر 2024
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
نظر بدهید