بی توجهی به ارزش های هنرهشتم

امروزه به نظر می رسد که معیارهای غالب در جامعه ما عدم توجه به ارزش های نهفته در کار روابط عمومی هاست به طوری که این امر باعث شده روابط عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شود

شارا، حسنی مدیر روابط عمومی شهرداری رشت- روابط عمومی بخشی از سازمان های امروزی است که مرکز جمع آوری، تنظیم و مبادله دو جانبه اطلاعات به منظور ایجاد رابطه سالم ومقبول بین سازمان و جامعه فعالیت می کند. این مسوولیت در جوامع مردم سالار  جامعه گرا از اهمیت بالاتر برخوردار است و می تواند در کارآیی تفاهم، مقبولیت و سهولت انجام رسالت سازمان تاثیر بسیاری داشته باشد.
 امروزه به نظر می رسد که معیارهای غالب در جامعه ما عدم توجه به ارزش های نهفته در کار روابط عمومی هاست به طوری که این امر باعث شده که بسیاری از سازمان ها، بخش روابط عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شود و کمتر به تفاهم و ارتباطات دوسویه بپردازد.
 از دیدگاه روابط عمومی، رسانه های جمعی اهم از دیداری، شنیداری و نوشتاری نباید صرفا ًبه عنوان یک وسیله ارتباطی و با ابزار تبلیغاتی تلقی شوند بلکه از این طریق روابط عمومی ها می توانند بهترین تعامل و تفاهم را با جوامع انسانی برقرار کنند.
 به عبارت بهتر می توان گفت که هدف اصلی روابط عمومی ها ایجاد رابطه دو سویه با مردم جهت تفاهم است. بدین منظور کارگزاران روابط عمومی باید درک صحیحی از کار رسانه ای، محدودیت ها و مشکلات اقتصادی واجتماعی جامعه داشته باشند و در قبال خدماتی که ازرسانه ها دریافت  می کنند، در صدد حل بخش از این مشکلات برآیند، و اینکه که با رسانه های جمعی ارتباط مداوم داشته باشند و اطلاعات صحیح و مناسب را در اختیار رسانه ها قراردهند و در مقابل انتقادات و نقدهای «درست یا نادرست» رسانه ها واکنش عجولانه نداشته باشند.
 در این باره می توان گفت شفاف کردن مسایل جامعه و حمایت از منافع مردم بخشی از رسالت یک کارگزار روابط عمومی است، دیگر آنکه باید بستری ایجاد کرد تا کارشناسان وصاحب نظران علوم مختلف به راحتی بتوانند در کنفرانس ها و مجامع علمی داخلی حضور پیدا کنند وضمن ارایه آخرین تجربه ها ودستاوردهای علمی ،سفیرانی واقعی برای ترویج فرهنگ ومنشی اسلامی وایرانی باشند.  
  از آنجائی که روابط عمومی واقعی نه تنها زمینه ساز توسعه، بلکه فراهم کننده بهترین روش ها به روی توسعه است می توان با توسعه دانش و آگاهی– توسعه تحلیل و مطالعات افکار عمومی- جلب مشاکت مردمی و اصلاح سیاست ها و عملکرد مدیریتی و کاهش شکاف ها و نابرابری های اطلاعاتی در راستای توسعه گام برداشت و در این میان نقش ارزنده دولت به عنوان یک پدر خانواده و نقش آفرین اصلی در مدیریت توسعه از طریق واگذاری اختیارت بیشتر به روابط عمومی سازمان ها- تنظیم خط مشی اصولی – شناختن جایگاه واقعی روابط عمومی ها می تواند بسیار موثر واقع گردد.
 از طرفی با توجه به نقش روابط عمومی ها در اطلاع رسانی به عنوان روزنه سازمان ها و ادارات دولتی، توجه ویژه از سوی دولت به ترفیع جایگاه روابط عمومی ها امری ضروری است چرا که انعکاس مطلوب دستاوردها در مجموع برآیند عملکرد مثبت دولت را به همراه خواهد داشت که بحمد الله توجه خوب مسئولان کشوری به شان ومنزلت روابط عمومی ها موجبات ایجاد انگیزه کاری نیروی انسانی را فراهم نموده و در چند سال اخیر می توان به تغییرات اساسی در این زمینه اشاره داشت که بی شک نقش دولت در توسعه این امر ستودنی است.
 از این رو انتظار می رود تا با تاملی ویژه به این جایگاه ، امکانات لازم نیز برای تحول بهینه در این خصوص فراهم آید.