شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || گروه کمپین Clean Creatives تأیید کرده است که بیش از 500 سازمان و فرد در سراسر صنعت تبلیغات و روابطعمومی به تعهد خود مبنی بر عدم همکاری با شرکتهای سوخت فسیلی در مورد موضوعاتی مانند ارتباطات امضا کردهاند.
به گزارش شارا به نقل از edie، در دو سال ونیمی که این کمپین راهاندازی شده است، آژانسهای تبلیغاتی، ارتباطات و گرافیک، روابطعمومی و آژانسهای استخدام در سراسر جهان همگی این تعهد را دادهاند.
“صنعت تبلیغات در حال تغییر است و این آژانسها در خط مقدم تغییر تاریخی از مشتریان آلودهکننده هستند. دانکن مایزل، مدیر اجرایی Clean Creatives گفت: آنها نشان میدهند که شما میتوانید یک کسبوکار خلاقانه قدرتمند را بدون تکیه بر مشتریان سوخت فسیلی توسعه دهید.
سوالی که برای مدیران دیگر آژانسها مطرح میشود ساده است: آیا میخواهید در این انتقال رهبر باشید یا از آن عقب خواهید ماند؟ باهوشترین ذهنهای صنعت ما آماده هستند تا برای مقابله با بحران آبوهوا گرد هم آیند و ما امیدواریم که این تعهدات، الهامبخش دیگران نیز باشد تا در این تلاش به ما بپیوندند.
Clean Creatives چندین کمپین را برای افزایش آگاهی در مورد تأثیر صنایع سوخت فسیلی در تبلیغات و بازاریابی اجرا کرد، از جمله گزارش سالانه نام و تعداد شرکتهای تبلیغاتی و روابطعمومی که برای صنعت سوخت فسیلی کار میکنند.
سال گذشته بیش از 450 دانشمند طی نامهای، شرکتهای روابطعمومی و تبلیغاتی را متهم به انتشار اطلاعات نادرست کردند و از آنها خواستند تا اقداماتی برای جلوگیری از گسترش “اطلاعات نادرست” آبوهوا انجام دهند و مشتریان سوخت فسیلی را رها کنند.
نظر بدهید