شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| ایپرا برای زمان هایی که در آن زندگی می کنیم تعریف جدیدی از روابط عمومی ارائه داده است.
در این تعریف آمده است:
“روابط عمومی یک شیوه مدیریت تصمیم گیری است که وظیفه ایجاد روابط و منافع بین سازمان ها و مخاطبان آنها بر اساس ارسال اطلاعات از طریق روش های ارتباطی اخلاقی و قابل اعتماد را بر عهده دارد.”
این تعریف جدید چگونه انجام شده است؟
اول با توجه به ماهیت ارتباطات امروز، جایی که مختصر بودن کلید است، این یک تعریف کوتاه ۳۰ کلمه ای است.
دوم اینکه در صدد است تا چیستی، چرایی و چگونگی روابط عمومی را توضیح دهد. روابط عمومی چیست؟ چرا این کار را انجام می دهیم؟ و چگونه این کار را انجام دهیم؟
چیستی… روابط عمومی یک روش مدیریت تصمیم گیری است.
چرایی… وظیفه ایجاد منافع و روابط بین سازمان ها و مخاطبان آنهاست.
چگونه .. بر اساس ارسال اطلاعات
سرانجام آگاهی از میراث ایپرا بر اساس آیین نامه رفتار ما و دنیایی که امروز غرق در اخبار جعلی است، می خواهد چیز بیشتری بگوید. اینگونه است که اعضای ایپرا روابط عمومی را انجام می دهند و چگونه فکر می کنیم دنیا باید روابط عمومی را انجام دهد. این روابط عمومی مبتنی بر اعتماد و اخلاق است.
ایپرا از طریق روشهای ارتباطی معتبر و اخلاقی، روابط عمومی را انجام می دهد.
آیا این حرف آخر است؟
این تعریف توسط هیئت ایپرا در جلسه خود در ایروان، ارمنستان در سپتامبر ۲۰۱۹ تصویب شده است. این نتیجه چندین ماه بحث توسط اعضای ایپرا بعد از دیدن تعریفی نسبتاً طولانی از روابط عمومی است که ادعا می شود منشأ آن انجمن بین المللی روابط عمومی است که به دهه های پیش باز می گردد.
در چند دهه گذشته ایپرا تشخیص داده است که ما در دنیایی پویا زندگی می کنیم. متخصصان و دانشگاهیان دهه هاست که روابط عمومی را تعریف می کنند. سمینارها به آن اختصاص داده شده است. ایپرا همانطور که امروز می بینیم تعریف ما را ارایه می دهد. همه از این بازخورد استقبال می کنند و اگر ایپرا بر اساس چنین بازخوردهایی تغییراتی را در این تعریف ایجاد کند، به این دلیل است که ما به برقراری ارتباط و ایجاد روابط معتقد هستیم.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید