شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || امروزه تعهد و رسالت حرفهای روابطعمومی در قبال سازمان و مردم در راستای پاسخگویی، شفافسازی، اعتمادسازی، اعتباربخشی، رضایتمندی و در نهایت بازتولید، حفظ و نگهداشت سرمایه اجتماعی، بیانگر رسالت خطیر متخصصان روابطعمومی در عصر حاضر است. بهرهگیری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص، تولید محتوای تاثیرگذار و انگیزشی با بهرهگیری از آخرین ابزارها و فناورهای جدید ارتباطی از ضرورتهای یک روابطعمومی کارآمد محسوب میشود.
خوشبختانه فناوریهای نوآورانه و ابزارهای هوش مصنوعی مولد همچنان در حال توسعه و اصلاح هستند و بسترهای لازم را برای توسعه ارتباط و تعامل اثربخش متخصصانِ روابطعمومیِ با انبوه مخاطبان خود فراهم آوردهاند؛ متاسفانه علیرغم این پیشرفتها و تغییرات شگرف در تکنولوژهای نوین ارتباطی هنوز بسیاری از واحدهای روابطعمومی در سازمانها به شکل سنتی و مراسمگرایی عمل کرده و خود را همگام با این پیشرفتها نکردهاند و نتوانستهاند پاسخگوی نیازهای امروز مخاطبان در درون و برون سازمان باشند و همین امر سبب گردید در بسیاری موارد استقلال حرفهای هنرهشتم و جایگاه تخصصی روابطعمومی به عنوان یک حرفهی تاثیرگذار در معادلات سازمانی و اجتماعی بهرسمیت شناخته نشود و روابطعمومی در سازمان در جایگاه بایسته و شایسته خود قرار نگیرد. لذا روابطعمومیها در ایران تنها زمانی موفق میشوند که در جایگاه واقعی و حرفهای خود قرار گیرند و خود را همگام با تحولات بهروز کنند و در قامت یک روابطعمومی هوشمند، مقتدر، کارآمد و مولد نقشآفرینی کنند.
انجمن متخصصان روابطعمومی بر این باور است که 27 اردیبهشتماه روز ملی ارتباطات و روابطعمومی را باید به فرصتی برای تبیین و تشریح موانع توسعه روابطعمومی و رسیدن به راهکارهای عملی و تلاشی جدی برای تغییرِ عملیِ وضعِ موجود تبدیل کرد.
درپایان انجمن متخصصان روابطعمومی ضمن گرامیداشت و تبریک این روز به تمامی خانواده بزرگ روابطعمومی، اعم از اساتید، مدیران، کارشناسان و دانشجویان و شاغلان این حرفه از تلاشهای پیگیر و حرفهای همه عزیزانی که در این عرصه مهم فعالیت میکنند تقدیر نموده و امیدوار است در سایه اتحاد و انسجام علمی و عملی شاهد توسعه و بالندگی بیش از پیش روابطعمومی در کشور عزیزمان ایران باشیم.
|
نظر بدهید